A mezőny az aktuális szabályciklus végére rendkívül szoros lett, mégis benne van a pakliban, hogy a következő év elején ideiglenesen nőnek a különbségek, mielőtt a fejlesztési görbék kisimulnak.
A 2008 óta cím nélkül álló csapat abban bízik, hogy az új autók közelebb viszik őket az élmezőnyhöz, ugyanakkor tisztában vannak azzal, hogy a szabályváltások átmenetileg nagyobb szórást hozhatnak.
„Igen, persze – de ez az F1-ben mindig így volt” – válaszolta Fred Vasseur arra, nyitott-e 2027-ben kiigazításokra, ha túl nagyok a különbségek.
„Az új szabályoknál nem tudod, hol tartasz. Volt már rá példa a múltban a Mercedes motorral 2014-ben, vagy a Brawn GP-vel 2009-ben. De valahol ez a csapatok kihívása is. Ahhoz vagyunk szokva, hogy az aktuális autó alapján fejlesztünk, és igyekszünk jobban végezni a munkánkat" - idézte a csapatfőnököt a RacingNews365.
A csapatfőnök szerint a feladat súlyát az adja, hogy párhuzamosan kell az alapjaitól új hajtásláncot és karosszériát építeni.
„Ma a semmiből kell indulnunk” – mondta. „A legnagyobb kihívás valószínűleg az, hogy mindenben a nulláról indulunk – új gumik, új üzemanyag, új motor, új kasztni, új sportszabályok – minden új. Eléggé megterhelő. De valahol ez a sportunk DNS-e, hogy ilyen feladataink vannak. Ne panaszkodjunk túl korán a show miatt. Meglátjuk jövőre, hogy mi lesz a helyzet.”
