Jolyon Palmer szerint a Ferrari jobb autóval rendelkezik a Mercedesnél, mégsem tudják ezt eredményekre váltani.

A korábbi Forma–1-es pilóta, Jolyon Palmer szerint a Ferrari nem képes megfelelően kamatoztatni az autójában rejlő lehetőségeket, pedig a csapat versenyképes csomaggal rendelkezik az idei szezonban.

A Scuderia nehéz évet tudhat maga mögött 2025-ben, és egyre valószínűbb, hogy győzelem nélkül zárják az idényt. Charles Leclerc öt dobogós helyezése és Lewis Hamilton sprintfutamon aratott sikere jelentik eddig a csúcspontokat.

Bár a nyári szünet után jelentős előrelépést mutatott az SF-25-ös konstrukció, ezt mégsem sikerült kézzelfogható eredményekre váltani. Az Azeri Nagydíjon például a stratégiai nézetkülönbségek miatt Hamilton még a Q3-ba sem jutott be, míg Leclerc egy korai falnak csapódás miatt csak a tizedik rajtkockából indulhatott.

A hétvége különösen fájó volt a csapat számára, hiszen a második szabadedzésen még az első két helyet foglalták el. A futamon végül csak a nyolcadik és kilencedik helyen értek célba.

Az F1 Nation podcast vendégeként Palmer részletesen elemezte a Ferrari közelmúltbeli gyenge teljesítményét.

"Egy ideje már sokat foglalkozom a Ferrarival, és most már óvatosabban fogalmazok a néhány hamis reménysugár után" – mondta a szakértő. "Még mindig úgy gondolom, hogy jobb autójuk van, mint a Mercedesnek, de a kivitelezés egyszerűen nem működik."

"Monzában még nagyjából rendben volt minden, nagyjából azt érték el, amit az autó tudott. De Bakuban Hamilton használt lágy gumikon próbált továbbjutni a Q2-ből sikertelenül, majd Leclerc a falnak csapódott a Q3-ban. A 10. és 12. rajthely messze elmarad attól, amire az autó képes lenne. Ez jellemzi tulajdonképpen az egész szezonjukat" – fejtette ki véleményét.

Palmer szerint a közelgő Szingapúri Nagydíj kedvező pálya lehetne a csapat számára, de ehhez hibátlan hétvégére lenne szükség. "A logika azt diktálja, hogy verniük kellene a Mercedest, de ha visszanézünk a tavalyi időmérőre, a 9. és 10. helyről rajtoltak. Sainz balesetet szenvedett, Leclerc pedig pályaelhagyás miatt nem tudott érvényes kört futni" – emlékeztetett.

"Ez annyira jellemző a Ferrarira egy olyan pályán, ahol egyébként erősnek kellene lenniük. Túl sokszor fordulnak elő olyan katasztrofális hétvégék, amikor pont nélkül zárnak, pedig minimum az első ötben kellene végezniük" – zárta gondolatait a szakértő.