Minden istálló teljesítette a szokásos háromnapos bahreini előszezoni tesztet a múlt hónapban, ahol a pilóták ismerkedtek a 2025-ös specifikációjú autókkal − néhányan pedig új csapataikkal és azok működésével.
Kétségtelenül a 2024-es szezon legnagyobb átigazolása Lewis Hamilton volt, aki hosszú távú partnerségét a Mercedesszel megszakítva a Ferrari vörös színeibe öltözött. A kezdetek azonban nem alakulnak zökkenőmentesen sem a pilóta, sem a csapat számára.
Kiderült, hogy az FIA vizsgálatot indított ellenük, miután a Red Bull csapata panaszt nyújtott be a hátsó szárnyuk miatt. A Ferrari körüli enyhe pesszimizmus részben egy zűrös utolsó nap eredménye lehet, amikor a pályaelhagyásokat korai leállás követte − a második napon azonban egyértelmű fejlődés jelei mutatkoztak.
Christian Horner csapata azt állította, hogy mind a Ferrari, mind a McLaren rugalmas hátsó szárny trükköt alkalmaz teljesítményelőny szerzésére. Pierre Wache − a Red Bull technikai igazgatója − múlt héten újabb aggályokat fogalmazott meg, és a The Race-nek azt nyilatkozta: „A dolog még mindig folyamatban van. Szerintem a Ferrari és a McLaren még mindig alkalmazza a mini-DRS megoldást."
Az olasz istálló visszautasítja a Red Bull vádjait, és olasz források szerint nem gondolják, hogy „túl sok problémával" szembesülnének. Az FIA már a tavalyi szezonban is lépéseket tett a hátsó szárnyak rugalmassága ellen, miután az onboard-felvételek Oscar Piastri MCL38-as autóján az Azerbajdzsáni Nagydíjon terhelés alatt hajló alkatrészt mutattak az egyenesekben.
Az ellenőrzések az új szezonban is folytatódnak − mind a Ferrari, mind a McLaren bázisára hamarosan FIA-ellenőrök érkezhetnek, hogy megbizonyosodjanak arról, minden szabályszerű.
A Red Bull csapata egyértelműen aggódik riválisai miatt, miután elvesztették látszólag bebetonozott pozíciójukat a konstruktőri bajnokságban a papaya színű McLaren javára. Helmut Marko − a Red Bull tanácsadója − szerint Norris és a McLaren rendelkezik a legjobb esélyekkel a világbajnoki címek megszerzésére ebben a szezonban − a bahreini erős szereplés után a címvédőket továbbra is esélyesként tartják számon.
„Véleményem szerint a McLaren, a Mercedes, a Ferrari és közöttünk három- vagy négyoldalú csata várható" − nyilatkozta a német Sport.de hírportálnak. „Bár ha a teszteredményeket nézzük, a McLaren máris előnnyel rendelkezik. Ez igaz volt mind a rövid, mind a hosszú etapokon. A jelenlegi favorit egyértelműen a McLaren."
A bahreini teszt során jelei voltak annak, hogy Hamilton Ferrari-csapattársa, Charles Leclerc nem kifejezetten elégedett az új autója beállításaival. A Scuderia „váratlan és kiszámíthatatlan viselkedést" mutatott, miután számos jelentős változtatást hajtottak végre azon, amit Fred Vasseur csapatfőnök „teljesen új" kocsiként írt le.
Úgy tudni, Leclerc különösen elégedetlen a változtatásokkal, amelyek állítólag jelentősen csökkentették önbizalmát. A Ferrarinak tehát bőven lesz munkája, ahogy közeledik a 2025-ös szezon.