Budapesten, a nyári szünet előtti utolsó hétvégén Fred Vasseur csapatfőnök szerződéshosszabbítást ünnepelt, és optimistán várta a szeptemberi újraindulást, célul kitűzve, hogy „év végéig futamokat nyerünk” – így hagyná maga mögött az idény eleji nehézségeket. Győzelem azonban továbbra sincs, a szezon közepén még biztosnak hitt konstruktőri második hely a McLaren mögött megingott.
Szeptember más képet hozott. A zandvoorti újraindulás óta négy futamon a Ferrari összesen 38 pontot szerzett, ezzel ebben az időszakban csak negyedik: a Red Bull 96, a McLaren 91, a Mercedes 89 egységet gyűjtött.
A lejtmenet miatt az istálló visszacsúszott a konstruktőri tabella harmadik helyére, a Mercedes megelőzte, miközben a Red Bull veszélyesen közel került, nyolc pontra.
A várakozásokkal ellentétben az új, sokat emlegetett futómű sem oldotta meg az SF-25 mélyebb problémáit, és a Ferrari a nyári visszatérés óta dobogót sem ünnepelt, miközben közvetlen riválisai javulni tudtak – a Red Bull még az egyéni címért folyó harcba is visszaverekedte magát.
Vasseur a gyengébb hétvégéket kiragadott esetekként kezeli. „Frusztráló, hogy az utóbbi két hétvégén, Bakuban majd Szingapúrban nem tudtuk kihozni az autóból a maximumot” – mondta, és továbbra is úgy véli, a technikai alapok adottak a toppozíciókért vívott küzdelemhez.
A hangulatot Lewis Hamilton is próbálta terelni, amikor a Szingapúri Nagydíj után hosszabb üzenetet posztolt:
„A címlapok csak a történet egy részét mesélik el – azt, amikor nem jól mennek a dolgok. Az elmúlt hónapokban viszont a másik történetre összpontosítottam. Arra, hogyan reagál a csapat, amikor valami balul sül el” – írta.
Charles Leclerc az utóbbi hetekben józanabb hangot ütött meg. „A Red Bull lépett előre, és elérte a McLaren szintjét. Most a Mercedes is azon a szinten van, mint a McLaren és a Red Bull, és aztán jövünk mi. Szinte olyan, mintha utasok lennénk az autóban, és nem tudnánk sokkal többet kihozni belőle” – fogalmazott.
A nyilatkozat a pályán látható hátrány mellett arra is rámutat, hogy a Gestione Sportiva részlegei között feszültség alakult ki, miközben a 2026-os korszakra készülés egységes tervet igényelne.
A Gazzetta szerint a türelem fogyhat: a vörösöknál már a hetedik idényét taposó Leclerc mellett Hamilton ideje sem végtelen a sportban. Gyógyírként a 2026-os győzelem lebeg célként, előbb azonban el kell kerülni, hogy a csapat a konstruktőri negyedik helyen zárjon egy olyan szezonban, amely világbajnoki reményekkel indult.
