Isack Hadjar egyre magabiztosabban beszél a Forma–1-es jövőjéről, és legutóbbi nyilatkozatai alapján minden jel arra utal, hogy jó eséllyel ő lehet Max Verstappen csapattársa a Red Bullnál 2026-tól. A Racing Bulls versenyzője újoncként remek szezont fut, több pontszerzéssel és a zandvoorti dobogójával jelenleg a kilencedik helyen áll az egyéni pontversenyben.
Teljesítményével és érett hozzáállásával Hadjar már hónapok óta az egyik legkomolyabb jelöltként szerepel a Red Bull belső listáján, különösen annak fényében, hogy Júki Cunoda nem tudja tartani a lépést Verstappennel. Bár a döntés időpontja korábban még bizonytalan volt – eleinte a Mexikói Nagydíj hétvégéjére várták –, Helmut Marko később jelezte, hogy csak az idény végéhez közeledve születik majd meg a végleges döntés.
Hadjar azonban most úgy fogalmazott, hogy szerinte már megvan az ítélet. A Katari Nagydíj előtti sajtótájékoztatón a sajtó kérdéseire válaszolva így nyilatkozott: „Úgy tudom, most már egy futammal a szezon vége előtt eldől minden.”
Amikor arról kérdezték, vajon a dohai és az abu-dzabi teljesítménye még befolyásolhatja-e a döntést, határozottan reagált: „Egyáltalán nem. Nem azon múlik, hogy 22 vagy 23 versenyen indultál, hanem az átlag számít. Így kell dönteni. Lehet, hogy életem legrosszabb hétvégéje jön – akkor sem fog már változni semmi.”
2026 lehet a tökéletes pillanat a váltásra Hadjar korábban még arról beszélt, hogy szívesen maradna egy évet a Racing Bullsnál, hogy nyugodtabb körülmények között gyűjthessen további tapasztalatot. Most azonban úgy tűnik, megváltozott a véleménye, ugyanis a 2026-os technikai szabályváltozások szerinte ideális lehetőséget teremtenek arra, hogy a Red Bullhoz kerüljön.
„Számomra ez tökéletes, mert amúgy is minden évben új autóba ülök” – mondta nevetve. „Soha nem volt olyan, hogy egymás után két szezont ugyanazzal a konstrukcióval teljesítettem volna. Még amikor két évet mentem F2-ben, akkor is változtak a szabályok, új autó jött. Ugyanez volt F4-ben is. Egyszerűen nem tudom, milyen érzés az állandóság.”
Hadjar ezzel arra utalt, hogy az új szabályrendszer bevezetése minden versenyzőt nulláról indít, így a tapasztalatbeli különbségek kevésbé lesznek meghatározóak, ami ideális alkalmat teremthet számára, hogy a Red Bull főcsapatánál bizonyítson.
