Lewis Hamilton újabb jelentős elismerést zsebelt be, ugyanis a SportsPro 2025-ös ranglistáján ismét ő lett a világ legértékesebb sportolója. A brit versenyző pályafutása során másodszor érdemelte ki ezt a megtisztelő címet, ráadásul zsinórban második alkalommal.
A hétszeres Forma–1-es világbajnok ezzel olyan sportnagyságok közé emelkedett, mint Lionel Messi, Neymar és Simone Biles – ők négyen alkotják azt az elit társaságot, akik kétszer is elnyerték ezt a rangos elismerést. Hamilton marketingértéke még a Ferrarinál töltött kihívásokkal teli első szezonja ellenére is olyan sportcsillagokat előzött meg, mint Biles, Stephen Curry vagy éppen Cristiano Ronaldo.
A brit pilóta közel két évtizedes Forma–1-es pályafutása során tudatosan építette brandjét. A hét világbajnoki cím és 103 futamgyőzelem csak az alapot jelentette ehhez, ugyanis Hamilton a pályán kívüli tevékenységével is maradandót alkotott. A Tommy Hilfiger márkával való együttműködésétől kezdve a Brad Pitt főszereplésével készülő F1-es film produceri szerepéig számtalan területen bizonyította sokoldalúságát.
A diverzitás, fenntarthatóság és társadalmi igazságosság melletti kiállása különösen vonzóvá tette a fiatalabb generációk számára, ami rendkívül értékessé teszi őt a márkák szemében. Több millió követővel rendelkező közösségi média jelenléte pedig csak tovább növeli befolyását – legyen szó akár életmódjának bemutatásáról, környezetvédelmi kampányokról vagy a Met Gálán való feltűnéseiről.
A Ferrari számára Hamilton szerződtetése már most megtérülő befektetésnek bizonyult. A brit pilóta érkezése nem csak a médiaérdeklődést fokozta, de a maranellói gyártó részvényeinek értékét is jelentősen növelte, miközben a 44-es számmal ellátott piros merchandise termékek értékesítése is szárnyalni kezdett.
"Az 50 Legértékesebb Sportoló rangsor mára a sportvilág egyik legfontosabb mércéjévé vált, amely kiválóan szemlélteti, hogyan alakítják a vezető sportolók kereskedelmi profiljukat és márkabefolyásukat" – nyilatkozta Michael Long, a SportsPro képviseletében, majd hozzátette, hogy az idei lista ismét olyan globális ikonokat és feltörekvő tehetségeket vonultat fel, akik a pályán és azon kívül is inspirálják az embereket.
Bár Hamilton évi 60 millió dolláros szerződése a Forma–1 legjobban fizetett pilótájává teszi, a SportsPro legfrissebb listája azt sugallja, hogy a Ferrari minden centjét jól fekteti be. A 40 éves versenyző továbbra is vonzza a szponzorokat, segítve a csapatot új üzleti partnerek megszerzésében és piaci jelenlétének növelésében, messze túl Olaszország és Európa határain.
