Lewis Hamilton viszonylag eseménytelen versenye drámai fordulatot vett az Amerikai Nagydíj utolsó körében, amikor egy azonosítatlan probléma miatt négy másodpercet veszített, így Oscar Piastri vészesen megközelítette.
A brit versenyző remekül rajtolt, átvette a vezetést George Russelltől, miközben sikeresen tartotta maga mögött Piastrit az első kanyar külső ívén. Ezt követően egy ideig csak szemlélője volt a csapattársa, Charles Leclerc és Lando Norris között zajló csatának a második helyért, mígnem a különböző stratégiák következtében a senki földjére került – a vezető páros és a mögötte autózó Piastri közé.
Az utolsó kör kezdetén Hamilton még kilenc másodperccel követte csapattársát, és öt másodperces előnye volt az ausztrál versenyzővel szemben. Ezt követően azonban kanyarról kanyarra tizedmásodperceket veszített, mígnem az előnye két másodperc alá csökkent. Végül mindössze 1,1 másodperccel sikerült megtartania pozícióját a hirtelen fenyegetően közel kerülő McLarennel szemben.
A verseny után a Motorsport.com kérdésére Hamilton részletesen beszámolt a történtekről: "Az ötös kanyarba érve úgy tűnt, mintha elütöttem volna valamit. Hirtelen hatalmas alulkormányozottságot tapasztaltam, azt hittem, defektet kaptam."
"A 11-es kanyarban fékeztem, de az autó egyszerűen nem akart lassulni. Komolyan megijedtem, hogy mi történik. Végül sikerült megtartanom a pozíciómat az utolsó kanyarokban, de az alulkormányozottság végig megmaradt. Azt hittem, hogy vagy az első szárny sérült meg, vagy valamelyik gumival van gond. Nagyon szoros volt a csata Piastrival" – emlékezett vissza a kritikus pillanatokra.
Ez az incidens végül nem befolyásolta jelentősen Hamilton austini hétvégéjét, amely összességében az egyik legsikeresebb volt számára idén – vasárnap beállította az idei legjobb eredményét. Ugyanakkor a tempója nem volt elegendő ahhoz, hogy akár a sprintfutamon, akár a főversenyen beleszóljon a dobogós helyekért folyó küzdelembe.
"Egyértelműen pozitív irányba haladunk, és sokkal jobban érzem magam az autóban. A következő napokban alaposan át fogom nézni az adatokat, hogy megértsük, hogyan hozhatnánk ki még többet a kocsiból, és helyezhetnénk kedvezőbb pozícióba" – tekintett előre bizakodóan a brit pilóta.
