Motorsport.hu|2025. 10. 27. 05:32
A hétszeres világbajnok nem hagyta szó nélkül a Red Bull versenyzőjével történt ütközését a Mexikói Nagydíjon.

A Mexikói Nagydíj rajtja után ismét felforrósodtak az indulatok Lewis Hamilton és Max Verstappen között, miután a két versenyző összeért a harmadik helyért vívott küzdelemben az Autodromo Hermanos Rodriguez aszfaltcsíkján.

Az ötödik rajtkockából induló Verstappen az első kanyarban a külső íven próbálta megelőzni a két pozícióval előrébb startoló Hamiltont. A manőver során a Red Bull versenyzője a füvön találta magát, amit azzal magyarázott, hogy kiszorították. A holland pilóta csak hajszál híján kerülte el a pályát szegélyező korlátokat.

Miután rendeződött a mezőny, Verstappen a negyedik helyen, közvetlenül Hamilton mögött találta magát. A DRS segítségével megpróbálta megelőzni riválisát az első kanyarban, ám a fékezési zónában bekövetkezett egy kisebb koccanás. A világbajnok autója megcsúszott, ami szemmel láthatóan meglepte Hamiltont.

A helyzetet tovább bonyolította George Russell feltűnése, így a negyedik kanyarhoz már három autó érkezett egymás mellett. Hamilton ezúttal maga blokkolta a kerekeket, és a füvön átvágva tért vissza a pályára, amiért később 10 másodperces büntetést kapott.

"Kiszorítottak, eltaláltak az első kanyarban, majd megint letereltek a pályáról" – panaszkodott Hamilton a rádión keresztül Riccardo Adami mérnökének közvetlenül az eset után. A versenyfelügyelők vizsgálták Verstappen szerepét az ütközésben, de végül úgy döntöttek, nem szükséges további intézkedés.

A hétszeres világbajnok a futam elején is szóvá tette 2021-es nagy riválisa manőverét: "Max levágta a pályát, és többen is előnyt szereztek ebből" – jegyezte meg Hamilton, aki csapattársa, Charles Leclerc esetét is szóvá tette a csapatrádión.

Leclerc ugyanis szintén elhagyta a pályát a rajtnál, ami után Hamilton többször is érdeklődött a csapatától, hogy lesz-e következménye az esetnek. A Ferrari monacói versenyzője végül megtarthatta második helyét, annak ellenére, hogy Hamilton – aki az első körös csatározások során az első szárny egy elemét is elvesztette – eredetileg előtte haladt.

"Charles előtt voltam, és az első szárnyam egy részét is elvesztettem", mondta Hamilton a rádióban.

Martin Brundle szakkommentátor szerint a Ferrari versenyzői már az előző, austini futamon is túl közel kerültek egymáshoz, és ez most is megismétlődött. Leclerc a verseny után elmondta, hogy Hamilton egyre magabiztosabb a Ferrarival, de ennek ellenére igyekszik megtartani vezető pozícióját a csapaton belül.