Leclerc zandvoorti futama drámai és korai véget ért az 53. körben, amikor Kimi Antonelli túl vakmerő manővere a 3. kanyarban ahhoz vezetett, hogy a falba pöccintette a Ferrarit. Mindezt azután, hogy a Ferrari reagált a Mercedes kiállására és lágy keveréket raktak fel az autóra.
A Ferrari ügyes kerékcseréje elég volt ahhoz, hogy Leclerc megőrizze pozícióját, de Antonelli gumiabroncsainak magasabb hőmérséklete miatt úgy érezte, lehet esélye megelőzni a pályán a monacóit.
Leclerc azonban először nem Antonelli elvétett előzési kísérletét kritizálta, hanem a csapatrádión keresztül a Ferrari azon döntését hogy azonnal kihozták őt új szett lágy gumikért:
„Szerintem ez felesleges volt. Úgy értem, soha nem tudhatjuk, mi történt, de azok a gumik jól működtek” – mondta Bryan Bozzi versenymérnöknek, mielőtt kiszállt az összetört SF-25-ből.
Vasseur kifejtette, hogy a Ferrari döntése ugyanannyira Antonelli alávágásának fedezéséről szólt, mint az Isack Hadjar harmadik helyéért folytatott küzdelemről. Arra a kérdésre, hogy egyetért-e Leclerc megjegyzésével, Vasseur így válaszolt: „Igen és nem."
„A verseny után mindig könnyű más véleményt formálni a stratégiáról. Őszintén szólva, ez volt az egyetlen lehetőségünk, hogy Hadjarral harcoljunk ebben a szakaszban, hogy lehetőségünk legyen, vagy legalábbis megpróbáljunk alávágni. Úgy gondolom, hogy ebben a szakaszban ez volt a helyes döntés, de most, amikor látjuk, hogy mi lett belőle, biztosan másképp látjuk a dolgot” - idézi őt a Motorsport Week.
Miután Lewis Hamilton korábban ugyanabban a kanyarban esett ki, Leclerc balesete pontok nélkül hagyta a Ferrarit. Miután felülkerekedtek a Vasseur 2023-as érkezése óta „legrosszabb pénteket”, Vasseur úgy véli, hogy a Ferrari rendelkezett akkora sebességgel, hogy a Red Bull és Max Verstappen második helyére is veszéllyel lehettek volna.
„Nincs kristálygömböm. Az az érzésem, hogy még ha nem is ugyanazt a stratégiát követtük, mint Max , akkor is nagyjából felvettük vele a versenyt, és Hadjar is ott volt. Nyilvánvaló, hogy a tempó nagyon-nagyon erős és nagyon egyenletes volt" - értékelte a francia.
„Az egyetlen referencia, amit mondanék, inkább a Mercedes, mert egyedül voltunk a Mercedesszel, képesek voltunk megelőzni a Mercedest. Szerintem inkább velük lehetett minket összehasonlítani, de hogy képesek lettünk-e volna két-három tizeddel gyorsabb körökre, azt nem tudom.”