A Corriere della Sera legfrissebb elemzése szerint a Ferrari a 2026-os idény előtt nagyító alá kerül, ugyanis Maranellóban minden korábbinál több a nyitott kérdés. Mindez egy olyan szezon után történik, amelyet a csapatnál többen is inkább elfelejtenének, noha Frédéric Vasseur szerint túlzás lenne katasztrófaként hivatkozni a 2025-ös évre.
A csapatfőnök az idény végén emlékeztetett arra, hogy néhány versennyel a zárás előtt még a konstruktőri második helyért küzdöttek, így szerinte árnyaltabb a kép, mint amit a kritikusok sugallnak.
A szezon értékelésekor azonban nehéz figyelmen kívül hagyni, hogy a Ferrari címvédelmi reményekkel vágott neki az évnek, végül mégsem tudott futamgyőzelmet szerezni, egyetlen pole pozícióval zárt és visszacsúszott a negyedik helyre a csapatok között.
A gazdasági következmények is egyértelműen érződnek, ugyanis a 2024-es évhez képest két pozíciót veszítettek a konstruktőri tabellán, ami a becslések szerint nagyjából húszmillió dolláros bevételkiesést jelent majd.
A lap beszámolója szerint 2026 már most az „mindenki megmérettetik” évének ígérkezik, ugyanis Daniele Sparisci elemzése arra hívta fel a figyelmet, hogy Maranellóban gyakorlatilag senki jövője nem garantált.
Ezt Charles Leclerc is érzékeltette az Abu-Dzabiban rendezett zárófutamot követően, amikor arról beszélt, hogy a következő idény számára „most vagy soha” jelentőségű, mert a Ferrari hosszú távú irányairól ebben az időszakban dőlhet el igazán, milyen szerepet szánnak a versenyzőknek és a vezetőknek.
A szerző szerint még azok helyzete sem betonbiztos, akiknek a kontraktusa papíron túlmutat 2026-on, ugyanis – ahogy minden szerződésben – többféle kilépési záradék szerepel. A Ferrari tehát csak látszólag stabil, valójában minden kulcsember teljesítményét kiemelten figyelni fogják.
A Corriere della Sera információi szerint a Ferrari 2026-os autóját a január 20-i héten leplezik le, ugyanis a csapat már véglegesítette az erre vonatkozó menetrendet.
A bemutatót követően a hagyományos fioranói shakedown következik, amelyet zárt kapuk mögötti, csapaton belüli tesztek sorozata követi Barcelonában január 26. és 30. között. Ez a program azt jelzi, hogy a Ferrari igyekszik a lehető legfelkészültebben érkezni egy olyan idényre, amely egyszerre jelent technikai kihívást és stratégiai vízválasztót.
