Miután a harmadik szabadedzésen Lando Norris magabiztosan végzett az élen, két világbajnoki riválisára, Verstappenre és Piastrira is 6 tizedet verve, magyar idő szerint 23 órától jött az időmérő edzés.
A Q1 elején nem sokat várt a mezőny nagy része, a körök sorát Stroll indította, majd Alonso állt az élre, hogy aztán Bearman vegye át az első pozíciót 1:17.7-tel - mindenki a lágy gumikon volt kint.
Norris aztán a Q1-ben sem sokat teketóriázott, és 1:17.1-gyel állt az élre, Leclerc pedig szűk 1,5 tizedes hátránnyal jött fel a második helyre. Piastri és Hamilton is 7-7 tizedet kapott Norristól, így nem érezhették magukat biztonságban.
Az időmérő első szakaszának felénél járva Russell jött fel a második helyre, 47 ezredes lemaradással, Verstappen a negyedik, Sainz az ötödik volt. Amikor Bortoleto kivételével már mindenki teljesített mért kört, Alonso, Ocon, Colapinto, Gasly és Bortoleto tanyázott a kiesőzónában.
Ezt követően rövid időre meglepetésre Bearman állt az élre, majd Norris 1:16.899-et autózva vette vissza a vezetést, Leclerc pedig 125 ezredes lemaradással a második helyen állt. Piastri és Hamilton is javított, így már biztonságban érezhették magukat.
Az utolsó 5 percre fordulva Cunoda, Colapinto, Hülkenberg, Albon és Stroll állt a top 15-ön kívül, azonban a különbségek annyira minimálisak voltak, hogy teljesen nyitott kérdés volt, ki folytathatja az időmérőt és ki fog kiesni.
Hadjar aztán egy 1:16.7-es időt repesztve vette át a vezetést a Racing Bullsszal, Lawson pedig a harmadik helyre jött fel - mindkét Red Bull lassabb volt náluk. Végül a Q1-et az élen is zárta Hadjar, 3 ezreddel megelőzve Hamiltont, majd Russell, Norris és Ocon következett.
Antonelli továbbjutása nem sokon múlt, végül a 15. helyen ment tovább, kiesett viszont Bortoleto, Albon, Gasly, Stroll és Colapinto. Albon és Stroll több mint 3 tizeddel maradt el csapattársától, és az egész mezőny 937 ezreden belül volt egymáshoz képest.
A Q2-ben a két Racing Bulls ment ki először a pályára, ezúttal viszont nem kezdtek olyan erősen, mint ahogy a Q1-ben zártak - sőt, Lawson hibázott, így be sem fejezte a körét. Norris őrületesen erős időt rakott össze, 1:16.252-t ment, így Leclerc-re 4, Sainzra 5, Verstappenre közel 6 tizedet vert, Piastri pedig 1 másodperces hátrányban csak a tizedik helyen állt - igaz, ő használt gumikon ment.
A Q2 felénél így Bearman, Ocon, Alonso, Antonelli és Lawson állt a kiesőzónában, de Hadjar, Russell és Piastri is közel volt a top 10-en kívüli pozíciókhoz. Hülkenberg és Cunoda meglepően jól, az ötödik és hatodik helyen álltak.
Piastri a rádión azt is jelezte, hogy az 5-ös kanyartól kezdve furcsának érezte a motorját, a mérnöke pedig azt válaszolta, hogy rá fognak nézni.
A két Racing Bulls a többieknél korábban jött ki a pályára a második Q2-es körére - míg Hadjar a negyedik helyre javított, addig Lawson köre ezúttal sem sikerült, és be sem fejezte azt, inkább kijött a bokszba egy új szett lágy keverékért.
A Q2 végén Piastrinak az utolsó pillanatig izgulnia kellett, de végül 79 ezredmásodperces fórral fért be a top 10-be - a hetedik helyen végzett. A Q2 élén Norris végzett, őt Hamilton követte 2 tizedes hátránnyal, majd Russell, Verstappen és Sainz jött.
Antonelli, Bearman és Hadjar továbbjutása sem volt sima, utóbbi 12 ezreddel előzte meg a 11. helyen végző, így már kieső Cunodát, majd Ocon, Hülkenberg, Alonso és az utolsó körét is elrontó Lawson jött.
A Q3-ban tehát a két McLaren, a két Ferrari, a két Mercedes, valamint Verstappen, Sainz, Bearman és Hadjar folytatta, akik között 552 ezredmásodperc volt a különbség a Q2-ben.
A Q3-as első körök után óriási meglepetésre Leclerc állt az élre, aki 1:15.991-et ment, ezzel 179 ezredet vert Norrisra, Hamilton a harmadik helyen pedig már közel 4 tizedre volt a monacóitól. Verstappen a negyedik, Piastri az ötödik helyen állt, a hatodik helyezett Russell mögött pedig már mindenki használt gumikat használt.
A Q3 végén aztán Norris nagyot tudott robbantani: 1:15.586-ot futott, így 262 ezreddel megverte Leclerc-t, Hamilton pedig 3,5 tizedes hátránnyal lett harmadik, ami így a Ferrari idei legjobb időmérője lett.
Russell a negyedik, Verstappen az ötödik lett, majd Antonelli és Sainz jött. Piastri mindössze a nyolcadik pozícióban végzett, közel 6 tizeddel kikapva Norristól - szerencséjére Sainz büntetést kapott, így a hetedik rajtpozíció lesz az övé. Hadjar a kilencedik, Bearman a tizedik lett.
A Forma-1-es Mexikói Nagydíj magyar idő szerint 21 órától kerül megrendezésre. A futamot élőben közvetíti az M4 Sport, a legfrissebb hírekért pedig kövessétek a Motorsport.hu-t!
