Miközben a Racing Bulls új-zélandi versenyzője, Liam Lawson pályafutása legjobb Forma–1-es hétvégéjét zárta Bakuban, a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko részéről egyelőre nem érkezett visszajelzés. Ez azonban a pilóta szerint akár jó hír is lehet.
"Általában a rossz versenyek után szoktak jönni a telefonhívások" – árulta el mosolyogva a 23 éves versenyző, aki az Azeri Nagydíjon harmadik lett az időmérőn, majd ötödik helyen zárt a futamon. "Egyelőre nem sok visszajelzést kaptam, de mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy mik a szabályok. Régóta ebben a rendszerben versenyzünk, és tudjuk, hogy csak a jó teljesítménnyel lehet bent maradni. Most erre koncentrálok."
A Racing Bulls versenyzője azonban óvatosan kezeli a bakui sikerét.
"Nagyszerű hétvége volt, de ebből még többet kell mutatnunk a következő versenyeken. Még amikor felfelé ível is a teljesítményed, nagyon gyorsan megfordulhat minden. Fontos, hogy két lábbal a földön maradjunk az ilyen eredmények után is, és megértsük: attól, hogy Bakuban minden összejött, ez nem jelenti azt, hogy automatikusan így lesz az év hátralévő részében is."
A 2025-ös szezonból még hét versenyhétvége van hátra, és a Red Bull október végéig tervezi bejelenteni mindkét csapatának 2026-os felállását. A pletykák szerint Arvid Lindblad csatlakozhat a Racing Bullshoz, míg Isack Hadjar jelenleg az első számú esélyes Max Verstappen csapattársi pozíciójára a Red Bullnál.
Lawson, aki 2024 végén és 2025 elején már hat nagydíjon versenyzett a Red Bullnál, továbbra is reménykedik az előrelépésben. "Őszintén szólva legszívesebben már holnap tudnám a választ. De teljesen megszokott ebben a közegben, hogy egy ideig bizonytalanságban tartják az embert. Pontosan tudom, hogy csak a teljesítményemet tudom befolyásolni az autóban. Erre koncentrálok, amíg nem kapok választ."
Ha Lawson alulmaradna Hadjarral szemben a 2026-os Red Bull ülésért folyó csatában – amire jelenleg minden esély megvan –, elvileg maradhatna még egy évet a Racing Bullsnál. A legfrissebb pletykák szerint azonban Alex Dunne, aki már nem tagja a McLaren programjának, csatlakozhat a Red Bull kötelékéhez.
"Csak addig vagy biztonságban, amíg teljesítesz" – fogalmazott Lawson. "Szerintem a top pilótákon kívül kevesen lehetnek teljesen magabiztosak a helyükben. De ez egyáltalán nem újdonság, különösen a Red Bull programjában ezt már megszoktuk."