A Magyar Nagydíj időmérőjén Charles Leclerc szinte mindenkit meglepett azzal, hogy a McLarenek egész hétvégés fölénye után övé lett a pole pozíció. Bár a szélirány- és erősség változása jelentős szerepet játszott, ennél jóval összetettebb okok vezettek a Ferrari sikeréhez.
Szélirány
Az időmérő második szakaszában még csak enyhe, egyenes irányú szél fújt, amely kedvezett a gyors köridőknek, ám a harmadik etapra már erősödött a szél és irányt is váltott. Hirtelen több kanyarban is kereszt- és hátszél uralkodott, ami teljesen felborította a megszokott autóegyensúlyt. A McLarenek, akik addig uralták a hétvégét, hirtelen instabil autóval találták szemben magukat, miközben a Ferrari meglepően stabilan viselkedett, különösen az 1-es, 2-es, 6-os, 13-as és 14-es kanyarban.
Leclerc már a harmadik szabadedzésen is elégedett volt az autóval, ám a csapat aggódott a hátsó gumik túlmelegedése miatt, ami ezen a pályán kulcsfontosságú, ezért a Ferrarinál inkább az alulkormányzottság felé tolták az egyensúlyt, hogy a versenytempó is megfelelő legyen. A McLaren ezzel szemben nem szorult rá ilyen mértékű védelemre a hátsó abroncsok miatt, így az autójuk érzékenyebben reagált a szél változásaira.
Óvatosság
Miközben Leclerc az utolsó gyors körén bátran támadta a kanyarokat, Piastri és Norris láthatóan óvatosabbak voltak, mintha megijedtek volna az autójuk váratlan viselkedésétől. „A helyzet, amiben Oscar és én vagyunk, nem könnyíti meg, hogy kockáztassunk az utolsó körön” - árulta el Norris, hozzátéve, hogy egy apró hiba akár több pozícióba is kerülhetett volna. Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke is elismerte: „Lehet, hogy a mi versenyzőink óvatosabbak voltak, mint Leclerc.”
Továbbfejlesztett motor
A szél mellett a Ferrari motorja is kulcsszerepet játszott, ugyanis a korábbi versenyeken a Ferrari erőforrása nem tudta hozni a várt teljesítményt az időmérők végén, ám a Hungaroringen ez nem jelentett problémát, ami a pálya karakterisztikájának, vagy épp egy technikai megoldásnak is betudható. A Ferrari kevesebb leszorítóerővel ment, így a hosszabb egyenesekben is előnybe került a McLarenekkel szemben.
Hőmérséklet
A pályahőmérséklet csökkenése is Leclerc malmára hajtotta a vizet, ugyanis míg a Q2 elején még 41°C-ot mértek, a Q3 végére már csak 37°C volt az aszfalton, ami enyhítette a Ferrari egyik fő hátrányát, a gumik túlmelegedését. Stella szerint ugyan a McLarenek teljesítményvesztésének zömét a szél okozta, a Ferrarinak nagy segítség volt a hőmérséklet esése.
Korai kiállás
A rajtrácsra vezető úton is eltérő stratégiát választotta, miután: Leclerc kifejezetten kérte a csapattól, hogy korán küldjék ki, így zavartalanul készíthette elő a gumijait, míg a McLarenek a bokszutcai sor végén ragadtak. Ez ugyan csak kis előnyt jelentett, de Leclerc minden részletet tökéletesen kihasznált. „
Tiszta, hibátlan kör volt” - értékelte saját teljesítményét a Ferrari versenyzője, hangsúlyozva, hogy ez a körülményekhez képest korántsem volt magától értetődő.