A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko nem titkolta véleményét a McLaren katari stratégiáját illetően, amely szerinte teljesen félresiklott. A brit csapat hibája miatt most feszülten érkeztek meg Abu-Dzabiba, ahol a vasárnapi szezonzárón Max Verstappen még mindig esélyes a világbajnoki címre – bár ez nem így lenne, ha Katarban másképp döntenek.
„Fogalmam sincs, mit gondoltak a McLarennél” – mondta Marko, utalva arra, hogy a katari futamon egy korai biztonsági autós fázis után szinte mindenki kihasználta az ingyen kerékcserét, kivéve a McLarent, amely kint tartotta versenyzőit. Mint később kiderült, ez hatalmas taktikai hiba volt.
„Mi pontosan tudtuk, hogy abban a pillanatban be kell jönni a boxba, és Max ki is használta a lehetőséget. A McLaren viszont valami egészen mást gondolt – de hogy mit, azt tényleg nem értem” – tette hozzá.
A kemény keverék tempója meglepte a McLarent
Marko szerint nemcsak a stratégiai döntésekben tévedett a wokingi alakulat, hanem abban is, hogy alábecsülték a Red Bull tempóját a kemény gumikon.
„A leginkább az lepett meg, hogy mennyire gyorsak voltunk a kemény keveréken” – mondta, majd hozzátette, hogy a McLaren sem számított erre. „Ez őket is meglepte, hiszen a rádióban kiabáltak Piastrinak, hogy ’Kapd el!’”
A Red Bullnál úgy látják, hogy Verstappen még mindig versenyben van a bajnoki címért, ami Marko szerint már önmagában is figyelemre méltó. „Ez talán pályafutása legnehezebb szezonja volt, rengeteg hullámvölggyel, de ő csak jön, és szállítja az eredményeket” – értékelt, rámutatva arra, mennyire kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a holland pilóta.
Marko külön kiemelte a Las Vegas-i győzelmet és a brazil futamot is, ahol Verstappen a boxutcából rajtolva sem adta fel. „Olyan, mint egy óra – nem hibázik” – fogalmazott elismerően.
A szezonzáróra utalva Marko megjegyezte, hogy Verstappennek mindenképp szüksége lesz a McLaren újabb hibáira, ha be akarja hozni a 12 pontos hátrányát Lando Norrisszal szemben. Máskülönben a brit versenyző megszerezheti pályafutása első világbajnoki címét.
