A 2025-ös szezon két fordulója után a Red Bull Racing bejelentette, hogy Cunoda Júki váltja Liam Lawsont a Japán Nagydíjtól kezdve, ahol a hazai pályán versenyző pilóta egyértelmű célt tűzött ki maga elé.

Ezen a héten megerősítették, hogy Max Verstappennek új csapattársa lesz, miután a 2025-ös Forma-1-es szezonból mindössze két hétvégét teljesítettek. Miután Liam Lawson egyetlen pontot sem szerzett és háromszor is kiesett már a Q1-ben (beleértve a sprintidőmérőt is), bejelentették, hogy visszatér a Racing Bullshoz, míg Cunoda Júki előléptetést kap a faenzai csapattól.

A japán versenyző egyértelmű célt tűzött ki hazai nagydíjára, amikor először nyilatkozott nyilvánosan egy Honda-rendezvényen a gyártó aojamai központjában.

„Őszintén szólva soha nem gondoltam volna, hogy a Japán Nagydíjon a Red Bull színeiben versenyzek" – kezdte a pilóta.

„Természetesen örültem a Red Bullhoz való csatlakozásnak, de amikor alaposabban végiggondoltam, teljesen valószerűtlennek tűnt, hogy hirtelen a Red Bull színeiben versenyzek a Japán Nagydíjon" – folytatta Cunoda, miután úgy nyilatkozott, hogy ez a „sors keze", hogy a csapattal versenyezhet az utolsó közös szuzukai eseményükön a Hondával.

A következő szezontól a japán gyártó az Aston Martinnak szállít erőforrásokat, míg a Red Bull először fejleszt saját motort a Forddal együttműködve.

„Nem akarom túlzottan növelni az elvárásokat, de ezen a Japán Nagydíjon dobogóra szeretnék állni, bár tudom, hogy ez nem lesz könnyű rögtön az elején."

Még nem szeretne elragadtatni magát. „Elsődleges célom, hogy először megértsem az autót, hogyan viselkedik a VCARB-hoz képest. Ha az FP1-en természetesen élvezhetem a vezetést, ahogy megismerkedem vele, akkor jönnek majd az eredmények is, és ha ez dobogós helyezéshez vezet, az hihetetlen lenne."

A japán pilóta arról is beszélt, hogy bár izgatott volt a Red Bull Racingnél való versenyzés lehetőségétől, nyugodt maradt és kapcsolatba lépett támogatóival. Zsúfolt programja volt, elvégezte az üléspróbát is, amit korábban már elvégzett, de akkor nem gondolta, hogy ennek lesz jelentősége, mivel akkor a Racing Bullsnál versenyzett.

„Körülbelül két napot töltöttem a szimulátorban, és ebből a tapasztalatból nem találtam az autót különösebben nehezen vezethetőnek."

Sokan arra mutatnak rá, hogy a Red Bull az autóját Max Verstappen ízlése szerint fejleszti, azonban Cunoda nem találta furcsának a jelenlegi autót. „Ha azt kérdezed, nehézkes-e a kezelése, nem mondanám, hogy különösen furcsa érzést adott, legalábbis a szimulátoron.”

„Persze, ahogyan én szeretném beállítani az autót, valószínűleg különbözik Maxétól. Szeretném kialakítani a saját beállításaimat, jól megérteni az autót, és fokozatosan felgyorsulni az FP1-től kezdve."

Christian Horner csapatfőnök gyakran említi, hogy a holland versenyző csapattársának lenni a legkeményebb munka a mezőnyben. A nyomás ezért is lesz nagy a pilótán, miután ilyen korán változtatást hajtottak végre a szezonban.

Amikor a Honda központjában az interjúkészítő közölte vele, hogy nem akarnak további nyomást helyezni rá, tréfásan így zárta: „Igen, csak halmozzátok az elvárásokat és a nyomást!"

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL