A McLaren dominanciája a 2025-ös szezonban minden várakozást felülmúlt, így a csapat már a következő hétvégén, az Azeri Nagydíjon bebiztosíthatja második egymást követő konstruktőri világbajnoki címét. Ez a teljesítmény az 1988-as legendás McLaren szezon óta nem látott korai bajnoki címszerzést jelentene a sportágban.
Míg 2024-ben az utolsó futamig kellett várni a bajnoki cím sorsának eldőlésére, idén már a szezon első néhány versenye után nyilvánvalóvá vált a McLaren fölénye. Májusban már arról szóltak a találgatások, hogy hét futammal a vége előtt megszerezheti a címet a wokingi alakulat.
A nyári szünet után ugyan kissé visszaesett a csapat pontszerzési rátája – köszönhetően Lando Norris holland nagydíjas kiesésének és Max Verstappen monzai dominanciájának –, de még így is karnyújtásnyira van a bajnoki cím.
A matematika egyértelmű: nyolc futam van hátra, ebből három sprintverseny, így maximum 389 pont szerezhető. A McLaren előnye a második helyezett Ferrarival szemben 337 pont, míg a Mercedes 357, a Red Bull pedig 378 pontos hátrányban van. Ha minden csapat a 2025-ös átlagos pontszerzési rátáját hozná Bakuban, a McLaren már ott bajnok lenne.
A Ferrarinak van a legnagyobb esélye elodázni a McLaren ünneplését, ugyanis egy győzelemmel Szingapúrig tolhatnák ki a döntést, ugyanakkor az olasz csapat idén még egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett. Adott esetben a Mercedes is beleszólhat még a küzdelembe, hiszen egy kettős győzelemmel ők is elhalaszthatnák a McLaren bajnoki címét, ám az eddigiek alapján erre is kevés esély van.
Tekintve, hogy mindkét McLaren pilóta rendszeresen dobogós helyezéseket szerez, nagy valószínűséggel már a következő hétvégén megszületik a csapat történetének tizedik konstruktőri világbajnoki címe. Ha a riválisok nem szereznének pontot, a McLarennek mindössze 9 pontra lenne szüksége, amit akár egyetlen ötödik helyezéssel is teljesíthetne.
A 24 futamos szezonból hét versennyel a vége előtt megszerzett világbajnoki cím a sportág történetének egyik legdominánsabb teljesítménye lenne. Legutóbb 1988-ban, a Belga Nagydíjon sikerült ilyen korán bebiztosítani a konstruktőri címet – akkor is a McLarennek.
Az akkori 16 futamos szezon 11. versenyén a McLaren 147 ponttal, 103 pontos előnnyel zárt a Ferrari előtt, pedig akkoriban csak az első hat helyezett kapott pontot (9-6-4-3-2-1). Az 1988-as szezon azonban arra is emlékeztet, hogy a Forma-1-ben semmi sem garantált: a következő versenyen mindkét McLaren kiesett, a Ferrari pedig kettős győzelmet aratott.