Motorsport.hu|2025. 12. 09. 19:10
A Ferrari tőzsdei lendülete is megtört a 2025-ös szezon csalódásai után.

A Ferrari számára nemcsak a Forma–1-es paddockban volt nehéz az elmúlt időszak, ugyanis a milánói tőzsdén is megtorpant a lendület a Morgan Stanley friss elemzését követően.

A beszédesen „Pit Stop” címet viselő anyagban az amerikai bank az eddigi „Overweight” ajánlást „Equal-weight”-re mérsékelte, miközben a részvény célárát 520 dollárról 425-re módosította. A visszaesés hátterében technikai tényezők állnak, ugyanakkor jól tükrözi azt a bizonytalan helyzetet is, amelybe a Ferrari a 2025-ös Forma–1-es idényben került, miközben a csapat idén sem tudta kézzelfogható eredményekre váltani a benne rejlő potenciált.

A jelentés szerint a fordulópont az iparági stratégiában keresendő, ugyanis a Ferrari 2030-ig korlátozni fogja a gyártási darabszámot, hogy továbbra is megőrizze a márka exkluzivitását. Ezzel hosszabb távon erősítik a presztízst, ugyanis az értékállóságot helyezik előtérbe, ám a rövid távú növekedési ütem emiatt mérséklődik.

A bank arra számít, hogy az éves mennyiségi bővülés átlagosan mindössze 1,5 százalékon marad, miközben az elmúlt tíz évben ez a szám 6 százalék körül alakult. A bevételek éves növekedése is nagyjából 5 százalékra lassulhat, amely alacsonyabb a korábbi várakozásoknál.

Mindez nem meglepő következmény, ugyanis Maranello fokozatosan készül az elektromos korszakra, a márka első teljesen elektromos modelljének 2026-os érkezésével.

Az elektromos átállás továbbra is megosztja a márka régi híveit, ugyanis sokan attól tartanak, hogy a Ferrari elvesztheti azt a karaktert, amely évtizedeken át meghatározta az autóit.

A Morgan Stanley elemzése azonban igyekszik csillapítani az aggodalmakat, miközben párhuzamot von a Rolex és az 1977-es kvarcóra-bevezetés között. A jelentés úgy fogalmaz, hogy „a Ferrari az elektromos modelleket technológiai kirakatként használhatja, miközben nem kell feladnia azt a hangulatot, amelyet a belső égésű modellek jelentenek”.

A bank szerint a márka képes úgy alkalmazkodni az új irányhoz, hogy közben nem enged a hagyományokból, vagyis képes fejlődni anélkül, hogy megtagadná saját múltját.

Az átállás azonban nem feledteti a szezon záróhónapjainak csalódásait. A Ferrari a 2025-ös világbajnokságot úgy fejezte be, hogy több volt a keserűség, mint az elégedettség, ugyanis a csapat végül negyedikként zárt a konstruktőri tabellán, több mint 400 pontos hátránnyal a Lando Norris vezette, meglepően erős McLaren mögött.

Győzelem nélkül és mindössze hét dobogós helyezéssel zárták az évet, ami óhatatlanul rontja a márka megítélését – még a tőzsdén is.

Élő közvetítés