Christian Horner csapatfőnök és Helmut Marko tanácsadó korábban az új-zélandi pilótában bíztak Sergio Perez helyettesítésére, de a kezdeti eredmények nem igazolták választásukat. Cunoda április 4-6. között már a hazai Japán Nagydíjon Max Verstappen csapattársaként vezet, míg Lawson visszatér a Racing Bulls alakulatához, ahol korábban két időszakban is versenyzett.
A Red Bull közleménye szerint: „Lawson nehéz szezonkezdete miatt a Red Bull Racing úgy döntött, hogy a 2025-ös Japán Nagydíjtól kezdve Cunoda Júki a Red Bull Racingnél, míg Liam a Racing Bullsnál fog versenyezni" – majd hozzátették, egyedülálló helyzetben vannak a négy F1-es ülésükkel, ami lehetővé teszi a pilóták rotációját.
Horner és Marko kedden Dubajban találkozott Chalerm Yoovidhyával, a Red Bull többségi tulajdonosával és más részvényesekkel a döntés meghozatala érdekében. A csapat most Cunoda négyéves tapasztalatára támaszkodik az RB21 fejlesztésében, amely eddig még Verstappennek is nehezen kezelhető volt.
Lawson Ausztráliában a 18. helyről indult, majd kiesett, Kínában pedig mindkét időmérőn utolsó lett. Ez súlyos csalódást jelentett Hornernek és Markónak, akik Lawson és Cunoda tavalyi adatait összehasonlítva az új-zélandi mellett döntöttek. Lawson azonban nem szerzett pontot, míg Verstappen 36 ponttal a második helyen áll az összetettben.
A kínai nagydíjhétvégén Horner és Marko nem zárták ki a pilótacsere lehetőségét, és a konstruktőri bajnokság reményében a Red Bull végül Cunoda mellett döntött, aki tavaly Abu-Dzabiban tesztelhette először a Red Bull versenyautóját. Lawson ezentúl a Racing Bullsnál az újonc Isack Hadjar csapattársa lesz.