A felvételekből és visszajátszásokból viszonylag egyértelmű volt, hogy a felelősség a Ferrari csapatát terheli, mivel Norrisék picivel hamarabb gurultak ki a garázsból, de az olaszok ennek ellenére is ráengedték Leclerc-t, aki azonban az autók helyzete miatt nem láthatta, mi van a jobb oldalán.
Ennek a vége lett az a kisebb koccanás, ami miatt vizsgálat indult az ügyben. A stewardok némi tanakodás és az érintettek meghallgatása után pedig arra jutottak, hogy Leclerc nem kap büntetést, a Ferrari viszont igen, méghozzá egy 10 ezer eurós pénzbírság formájában.
Az indoklásból kiderül, hogy Norris McLarenje már a gyorssávban volt, amikor a Ferrari embere megadta a kigurulási jelet Leclerc-nek, ez azonban hibás helyzetmegítélés volt a részéről, hiszen várnia kellett volna, amíg a papajás autók elhaladnak az istállójuk garázsa előtt, vagy hamarabb jeleznie kellett volna a monacóinak, hogy lassítson.
Mivel ez azonban nem történt meg, Leclerc pedig nem láthatta, mi van mellette, ezért az istállót terheli a felelősség, és ezért kaptak ők pénzbüntetést. Az FIA által kiadott dokumentumból az is kiderül, hogy a korábbi eseteket megnézve a stewardok most egy fokkal súlyosabb büntetés mellett döntöttek, mert szerintük világos, hogy a Ferrari nem kezelte jól a szituációt.
Ezzel viszont az is világossá vált, hogy Leclerc-nek nem kell majd a szombaton megszerzett rajthelyéhez képest hátrébbról indulnia, hacsak nem történik vele még valami a folytatásban.