A Caschi d’Oro díjátadón Laurent Mekies, a Red Bull Racing csapatfőnöke részletesen beszélt arról, milyen szellemben vívták a szezonzáróig tartó világbajnoki csatát a McLaren ellen Max Verstappennel az élen. Elismerte, hogy bár a konstruktőri címet a McLaren már hamarabb bebiztosította, a versenyzői küzdelem egészen Abu-Dzabiig nyitott maradt, és ezt nagyban köszönhették annak is, hogy nem álltak le a fejlesztésekkel – ami viszont 2026-ra visszaüthet.
A díjátadón Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke éppen Mekiest emelte ki, mint azt a személyt, aki rendkívül megnehezítette számukra az idény hajráját. Mekies azonban nem bán semmit, és büszkén beszélt arról, milyen küzdelmes visszatéréssel tudtak újra versenyben lenni a címért.
„Két ponttal kikapni Abu-Dzabiban természetesen csalódás volt, de ettől még nem feledkezhetünk meg arról, milyen hihetetlen munkát végzett Max és az egész csapat az idény második felében” – emelte ki Mekies, majd hangsúlyozta, hogy 2025-ben nem akarták feladni a harcot, még akkor sem, ha ez hosszú távon áldozatokkal járhat.
„Úgy gondolom, a hozzáállásunk példaértékű volt, ugyanis egy pillanatig sem engedtük el a bajnoki álmot, és ez a Red Bull igazi jellemvonása. Még ha ez azzal is jár, hogy jövőre valamilyen szinten megérezzük ennek a hatását, fontosabbnak tartottuk, hogy kihozzuk a maximumot az autóból és magunkból” – fogalmazott, majd hozzátette, hogy ezzel együtt is büszke arra a kétezer milton keynes-i munkatársra, akik mindvégig hittek a lehetőségben.
„Gratulálok mindannyiuknak, akik nem akarták feladni, és elismerem azt is, hogy Andrea és a McLaren végül jobbak voltak, gyönyörű csatát vívtunk velük egészen a célig.”
A kockázatvállalás a Red Bull természetéhez tartozik
Amikor a Ferrari után a Red Bullhoz történő átigazolásáról kérdezték, Mekies így válaszolt: „Kiváltság volt számomra, hogy egy olyan különleges közösség után, mint a Ferrari, egy másik rendkívüli családhoz, a Red Bullhoz csatlakozhattam. Talán a legmeghatározóbb élményem az volt, hogy mennyire bátran vállalnak itt kockázatot, és mennyire képesek a határokig elmenni.”
Mekies azonban arra is figyelmeztetett, hogy ez a fajta hozzáállás ritkán marad következmények nélkül. „Könnyű kimondani, hogy vállalunk kockázatot, de a valóságban ez gyakran fájdalmas tapasztalatokkal jár. Idén is sokszor megégtünk – még az idény második felében is, amelyet alapvetően egyfajta visszatérésként éltünk meg. Elég csak Budapestre, Zandvoortra vagy a brazil szombatra visszagondolni. Mindez azonban hozzátartozik ahhoz, ahogyan mi ezt a sportot szeretjük.”
Hozzátette, ez az a szenvedély, ami miatt nap mint nap új kihívásokat keresnek, és amiért annyira élvezik, amit csinálnak.
Verstappen: versenyzőként és emberként is kivételes
A beszélgetés során természetesen szóba került Max Verstappen is, akinek munkamorálját és szenvedélyét külön kiemelte a csapatfőnök.
„Max az autóban is rendkívüli, de talán még inkább az azon kívüli oldalán mutatkozik meg, mennyire elkötelezett. Aki ismeri őt, tudja, mennyire versengő típus, de az igazán lenyűgöző az, hogy soha nem kapcsol ki. Egy hétfői reggelen, amikor felhívod egy verseny után, hogy rendben hazaért-e, azt mondja: épp most fejezek be egy szimulátoros versenyt, később visszahívlak” – mesélte Mekies, majd nevetve hozzátette: „Ha épp nem a szimulátorban van, akkor valahol vezet valamilyen autót.”
Szerinte ez a sport iránti szenvedély különbözteti meg őt sok más versenyzőtől. „Max talán még nálunk is jobban imádja ezt az egészet, és ezzel csodálatos példát mutat arra, miért lehet beleszeretni ebbe a sportágba. A hírnév ellenére is megmaradt annak a sportembernek, aki mindig az őszinte versenyzés élményét keresi.”
