A Miami Nagydíj, amely 2022-ben debütált és az elmúlt években az F1 egyik legrangosabb eseményévé nőtte ki magát, ugyanakkor a 2025-ös szezonban váratlan fordulatot vett a korábban töretlen sikertörténet.
Az amerikai versenyhelyszín, amely a Liberty Media 2017-es színre lépése óta folyamatosan növekvő tengerentúli népszerűség zászlóshajójává vált, most először szembesült komoly nézettségi visszaeséssel.
A Miami International Autodrome pályáján megrendezett 57 körös verseny az előző években rendre újabb és újabb nézettségi csúcsokat döntött meg. A 2024-es esemény különösen emlékezetesnek bizonyult, hiszen Lando Norris itt szerezte meg pályafutása első F1-es győzelmét, ami jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a közvetítést 3,07 millióan követték figyelemmel.
Vincenzo Landino X-en közzétett elemzése szerint a 2025-ös Miami Nagydíj nézettsége 29 százalékkal maradt el a tavalyi rekordot jelentő 3,07 milliós értéktől. "Az F1 most szembesül azzal, kik azok, akik hosszú távon is a sportág mellett maradnak" – fogalmazott bejegyzésében a szakértő.
A nézettségi mutatók csökkenése különösen meglepő annak fényében, hogy a szervezők idén is mindent megtettek a színvonalas szórakoztatás érdekében. A versenyhétvégén olyan hírességek tisztelték meg jelenlétükkel az eseményt, mint Rosé, Timothée Chalamet, Lisa és Simone Ashley, miközben a szurkolók olyan világsztárok előadásait élvezhették, mint Tiesto, Kygo és Pitbull.
A szakembereket még inkább elgondolkodtatja a jelentős visszaesés, mivel a versenyzés szorosabb és izgalmasabb, mint valaha. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a 18 körön át tartó lenyűgöző csata, amely Oscar Piastri és Lando Norris McLaren-pilóták, valamint a Red Bull versenyzője, Max Verstappen között bontakozott ki.
Az F1 vonzerejével kapcsolatos korábbi kritikák egyik sarokpontja Max Verstappen 2022 óta tartó dominanciája volt, ám a mostani adatok tükrében ez az érvelés megdőlni látszik. A holland versenyző uralkodása idején ugyanis magasabb nézettségi mutatókat produkált a sorozat, mint az elmúlt hétvégén.
A Liberty Media számára mindez egyértelmű figyelmeztető jelként szolgál, ami vélhetően az amerikai versenyek számának további növelésével kapcsolatos stratégia újragondolására készteti majd a vezetőséget. Az adatok különös jelentőséggel bírnak a Las Vegas-i Nagydíj jövőbeli kilátásait illetően is, ahol a Formula One Management nemcsak szervezőként, hanem a létesítmény tulajdonosaként is érdekelt, miután jelentős összegeket fektetett a pálya infrastruktúrájába és a verseny lebonyolításába.