Motorsport.hu|2025. 10. 14. 18:28
Mivel a csapatok szemében már egyre inkább a 2026-os autó és az új szabályok lebegnek, így egyre kevesebb fejlesztés kerül bevetésre az idei szezonban. A Mercedes és a Red Bull azonban még nem adta fel, és ennek látszólag meg is lett a hatása.

Azzal, hogy a McLaren lényegében a szezon eleje óta domináns teljesítményt nyújtott, és a pilótáik is elhúztak az egyéni tabellán, a riválisok könnyedebb szívvel engedhették el ezt a szezont, ami azért sem mellékes, mert jövőre érkeznek az átfogó szabályváltozások, és mindenki szeretne a lehető legjobb helyzetből kezdeni.

A wokingiak legutóbb Szingapúrban a konstruktőri címet is bebiztosították, így ebből a szempontból már tényleg eldőlt a helyzet, míg az egyéniben Oscar Piastrin és Lando Norrison kívül igazából már csak Max Verstappennek van némi esélye arra, hogy bajnok legyen.

Ami a Ferrarit illeti, ők komoly elvárásokkal érkeztek erre a szezonra, de már az idény elejétől problémákba ütköztek, és lényegében semmi sem úgy alakult, ahogyan ők azt eltervezték. Persze az év első felében ők is hoztak újításokat, de azok közül nem mindegyik vált be, és látszik, hogy az autó mellett maga az istálló sem működik a leggördülékenyebben.

Mindez pedig ahhoz vezetett, hogy miközben pár futammal ezelőtt még a Ferrari volt a konstruktőri második helyen, azóta a Mercedes két jó hétvégével megelőzte őket, és a Red Bull is egyértelműen magára talált Verstappennel a volánnál. Az olaszok ennek köszönhetően vissza is estek a harmadik helyre, és már a Red Bull sincs tőlük messze.

A helyzetüket pedig csak tovább rontja, hogy miközben a Ferrarira egy ideje nem érkezett már számottevő fejlesztés, addig az emlegetett két alakulat Szingapúrba is vitt pár újdonságot, aminek köszönhetően előrébb is tudtak lépni.

A nyári szünet utáni tendencia pedig érdekes képet rajzol ki, hiszen miközben Zandvoortban még a McLaren volt a legerősebb, addig Monzában, Bakuban és Szingapúrban már nem. Előbbi két futamot Verstappen, utóbbit George Russell húzta be. A Ferrari pedig ezen idő alatt sokszor csak a negyedik erőnek mutatkozott, és néha még a középmezőny autóival is meg kellett küzdeniük.

Persze felmerül a kérdés, hogy a bikások és a csillagosok késői fejlesztései mennyire ütnek majd vissza 2026-ban, de ennek kapcsán például Laurent Mekies nemrég lenyilatkozta, hogy ők hajlandóak vállalni ezt a kockázatot, mert szeretnének meggyőződni arról, hogy az eszközeik megfelelően működnek-e, hiszen nem akarnak hibás szemlélettel és megoldatlan problémákkal nekivágni az új korszaknak.

Mindez pedig egyelőre működik, ahogyan a Mercedes is a semmiből húzott elő egy nagyszerű győzelmet Szingapúrban. Egy győzelmet, amellyel a Ferrari továbbra sem rendelkezik 2025-ben, az élcsapatok közül egyedüliként. Ha pedig így zárják majd az évet, az egyáltalán nem fog jól festeni, hiába döntöttek úgy, hogy már korán átállnak 2026-ra.

Annak kapcsán tehát, hogy a riválisok miért tudták lehagyni az olaszokat, igazából elmondható, hogy főként a működő fejlesztések és a hétvégék jobb, tisztább kivitelezése volt a döntő, mindez pedig akár azt is eredményezheti, hogy a Scuderia az év elején kitűzött konstruktőri bajnoki cím helyett csak a negyedik helyen zárja a szezont.

Élő közvetítés