A sportbírók a rajtot követően azért szaladtak be a pályára, hogy eltakarítsák az éppen Lawson és Carlos Sainz között történt ütközés maradványait. Az incidenst nem vizsgálták a stewardok, miközben az FIA saját vizsgálata még zajlik.
Az OMDAI Sport Mexico, vagyis a mexikói motorsport szövetség ugyanakkor nemrég kiadta a történtekről készült saját elemzését, amelyben részletesen levezetik és különböző bizonyítékokat is mutatnak annak igazolására, hogy miért Lawson volt a hibás. Szerintük az új-zélandi nem lassított kellőképpen a dupla sárga zászlónál, amelyet a sportbírók pályán tartózkodása miatt lengettek.
„Ha az esetet az autó belső kamerájának segítségével elemezzük ki, akkor elmondható, hogy Liam Lawson az 1-es kanyarhoz érve a versenyívet követi, és ekkor már tisztán látható, ahogy a sportbírók összeszedik az előző ütközésből pályán maradt törmelékeket. Az autó munkaterülethez való közelsége megmutatja, hogy a sportbírók még aktívan tevékenykedtek az érintett területen, elvégezve a tisztítási és biztonsági feladatokat” – olvasható a közleményben.
„A képek alapján egyértelműen megfigyelhető, hogy Liam Lawson az 1-es kanyar bevétele során tartja a kormányszöget és nem változtat az ívén, hiába látható, hogy a sportbírók átszaladnak a pályán, hogy visszatérjenek a posztjukra.”
Ezek alapján a mexikói szövetség tehát úgy gondolja, Lawson annak ellenére sem lassított és változtatott az 1-es kanyar bevételének ívén, hogy már jóval korábban láthatta a sportbírók tevékenykedését az aszfaltcsíkon, miközben eleve dupla sárga volt érvényben.
Érdekes, hogy eközben a Racing Bulls-os az eset után arról beszélt, „elfogadhatatlan”, ami történt, hiszen nem volt messze attól, hogy tragédia történjen. Hogy kinek van valójában igaza, azt nehéz anélkül megmondani, hogy pontosan tudnánk, milyen kommunikáció zajlott a versenyirányítás és a sportbírók között, de az FIA elemzéséből talán majd okosabbak leszünk.
-crop-1200x800_640x427.jpg)