Lando Norris ragaszkodik ahhoz, hogy semmit sem bánt meg az idény első 14 versenyhétvégéjéből, de azért megemlített két olyan pillanatot, amikor „kicsit okosabb” is lehetett volna.

Ha megnézzük a szezon eddigi versenyeit, akkor elmondható, hogy a McLarenek közül talán Norris vétett komolyabb és költségesebb hibákat, ő volt az, akinek többször remegett meg a keze egy-egy szituációban. Hogy ennek ellenére is csak kilenc pont a bajnoki lemaradása, az viszont figyelemre méltónak mondható.

Amikor azonban a Holland Nagydíj felvezetéseként megkérdezték őt, vannak-e olyan pillanatokat, amelyeket utólag már esetleg megbánt, ő elmondta, hogy bánni nem bán semmit, de néhányszor úgy érezte, túlfeszítette a húrt, ezért emlékeztetnie kell magát, hogy „ne próbáljon meg hősködni”.

„Hozhattam volna jobb döntéseket is bizonyos pillanatokban? Szerintem igen. Az egyik ilyen a kínai sprintkvalifikáció volt. A köröm szerintem elég jó volt a pole-ra az utolsó hajtűig, ahol elfékeztem. Ha a fékezés előtt az járt volna a fejemben, hogy »hosszú a szezon, ne próbálj meg hősködni«, akkor vélhetően befejeztem volna. Ott nyolc pontot buktam.”

„Ha pedig visszatekintek Kanadára, ha ismét nekifuthatnék és kicsivel okosabban csinálhatnám, ha nem kockáztatnék annyit, akkor kevesebb pontot is bukhattam volna. Azt viszont nem mondanám, hogy bánom ezeket a pillanatokat. Persze, kívánom azt, hogy más lenne, hogy jobb lenne, hogy újraélhetném? Igen, de ettől függetlenül nem bánom azokat a döntéseket, mert az én vagyok, ilyen az élet és olykor így alakulnak a dolgok.”

„Olykor neked kedvezően alakulnak a dolgok és szerencsés vagy, míg máskor fordítva, de ezekből lehet a legtöbbet tanulni a jövőre nézve. Én inkább úgy próbálom élni az életem, hogy nem bánkódom a múlton, hanem igyekszem tanulni belőle és jobbá válni.”

Norris mindezek ellenére azért hozzátette, hogy a csapattársával való csatározás és az ezzel járó felelősség miatt talán sem ő, sem pedig Oscar Piastri nem kockáztatott eleget bizonyos szituációkban. „Bármennyire is nyerni akarunk, vagy fel akarunk jönni a második vagy harmadik helyre, voltak olyan helyzetek, ahol talán több kockázatot is vállalhattunk volna.”

„Úgy gondolom, egy ideje már jobban értjük a rizikófaktort. Tudjuk, hogy az időmérőn például többet lehet rizikózni, míg a futamon egy extra pontért talán nem érdemes annyira. A győzelemért viszont többet kockáztatnál, és az is fontos tényező, ki ellen küzdesz. Ez is része a versenyzői létnek. Meg kell értened, ki ellen kockáztathatsz és ki ellen nem, és mikor érdemes ezt tenni és mikor nem.”

„A bajnokságért folyó csatában ez nagyon fontos. Ha tehát visszatérek az eredeti kérdésre, és mondjuk visszatekerhetném az időt, akkor Kínában vélhetően már nem kockáztatnék akkorát. Az év azon korai szakaszában viszont még nem voltam kellően átgondolt, és nem voltam annyira tisztában az összképpel. Azóta viszont tanultam belőle, szóval most már jobb döntéseket hozok” – magyarázta Norris, aki Hollandiában kilencpontos hátrányból folytathatja Piastri üldözését.