Motorsport.hu|2025. 11. 09. 18:41
A bajnoki küzdelem szempontjából nagyon fontos verseny várt az esélyesekre, akik viszont eléggé eltérő helyzetből kezdhették meg a versenyt. Azt a versenyt, amely összességében nagyon izgalmasra, eseménydúsra és fordulatosra sikerült.

A Sao Pauló-i hétvégét a vasárnapi futamig egyértelműen Lando Norris dominálta, hiszen mindkét pole pozíció és a sprintgyőzelem is az övé lett. Oscar Piastri hibája után ráadásul kilencpontos előnyből várhatta a nagydíjat, és az élről indulva komoly esélye volt arra, hogy még tovább növelje a különbséget csapattársával és Max Verstappennel szemben.

Azzal a Verstappennel szemben, aki a gyenge kvalifikáció után csak a bokszutcából kezdhette meg a viadalt, hiszen a Red Bull úgy döntött, inkább átállítják az autóját és új motoregységeket szerelnek be nála. A rajt előtt kiderült, hogy a sprinthez hasonlóan most is elég vegyesen választottak a csapatok és pilóták kezdő gumiszettet, hiszen Norris a közepesen rajtolt, míg Kimi Antonelli ismét a támadást választotta a piros oldalfalú Pirellivel.

Verstappen ezzel szemben a keményeken indult, ami az ő helyzetét nézve érthető döntés volt. A piros lámpák kialvása után mindenki szépen jött el, az élmenők nagyjából egyformán kapták el a startot és nem is történt pozíciócsere. Piastrit azért Isack Hadjar támadta, de a francia nem tudott elmenni mellette.

Az első tíz második felében viszont történt néhány komolyabb csata és helycsere, miközben Lewis Hamilton sokat bukott a rajtnál, majd az első kör végén Franco Colapintóba ment bele, amitől letört az első szárnya és így visszaesett az utolsó helyre. A hazaiak kedvence, a sprinten nagyot balesetező Gabriel Bortoleto is pórul járt, miután a pálya középső részén Lance Strollt próbálta támadni, de nem maradt neki elég hely, megcsúszott és a gumifalnak csapódott.

A brazil számára ezzel véget is ért az első hazai nagydíja, és jönnie kellett a biztonsági autónak, mert túl sok törmelék került a pályára. Verstappen a kavarodás közepette a 16. helyre jött fel, míg az élen Norris diktálhatta az újraindítást, amely a hatodik körben következett. Az új rajtot Piastri szenzációsan kapta el és az első kanyarban megpróbált egyszerre kettőt előzni, de eltalálta Antonellit, aki így Leclerc-nek ment neki.

A monacói autója pedig olyannyira sérült, hogy számára is befejeződött ez a futam. Piastri feljött másodiknak, míg Antonellit a két Racing Bulls támadta nagyon keményen, de a fiatal olasz meg tudta tartani a harmadik pozíciót. Verstappen eközben igyekezett előretörni, de a törmelékek miatt a csapata azt jelentette, hogy vélhetően defektet kapott, így inkább kihívták őt a bokszba, ami miatt megint visszaesett a mezőny legvégére.

Leclerc autójának mentése miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, de nagyjából két kör után folytatódhatott is a Brazil Nagydíj. A verseny tehát elég kaotikusan indult, többen nagyon hamar kénytelenek voltak feladni a küzdelmet, az élen Norrist mindez azonban nem zavarta, és a zöld zászlót követően elkezdte kiépíteni előnyét.

Mögötte ugyanakkor ismételten volt némi adok-kapok. George Russell a két Racing Bullst megelőzve feljött negyediknek, majd kicsivel később Oliver Bearman is elment Liam Lawson mellett. A további pontszerző helyeken ekkor még Pierre Gasly és a két Williams állt. Verstappen újra nagy ütemben kezdett zárkózni, Hamiltonnak viszont komolyabban sérült az autója, amikor letört az első légterelője, így a brit alig tudta pályán tartani a Ferrarit, és a futam felét elhagyva aztán fel is adta a küzdelmeket.

A 17. körben jött az üzenet a versenyirányítástól, hogy Piastri bizony tíz másodperces időbüntetést kapott az újraindításnál történt elfékezése és Antonelli eltalálása miatt, ami eléggé átírta a két McLaren küzdelmét. Verstappen a 20. körben már a hatodik helyen találta magát, miután az élmezőny második felében elkezdődtek az első kerékcserék. A hollandon látszott, hogy erős tempót diktál, ami jelezte, hogy az autó átállítása jól sikerült a Red Bullnál.

A futam egyharmadához érve még mindig Norris vezetett Piastri előtt, de a kettejük közötti eltérés egyre csak nőtt. A mögöttük lévő sorrend ugyanakkor eléggé összekuszálódott, mivel a mezőny nagyjából fele már megejtett egy kiállást, a másik fele viszont még nem, így több eltérő stratégia is kibontakozni látszott.

Norris az élről a 31. körben jött ki a bokszba, és lágy abroncsokat kapott a csapattól, ami azt vetítette előre, hogy két kiálláson van. Néhány körrel később aztán Russell és Verstappen is meglátogatta a csapatát, míg az élen Piastri haladt, de neki ugye ott volt még a tíz másodperces büntetés, ami miatt kérdéses volt, hol fejezheti be ezt a versenyt.

Az ausztrál nem sokkal később ki is jött a bokszba, majd a nyolcadik pozícióba tért vissza a lágy gumikon, így innen kezdhette meg a felzárkózást és a kármentést Norrishoz képest, aki mindeközben simán vezetett az élen. Őt a Mercedes kettőse követte Antonelli, Russell sorrendben, Bearman volt a negyedik, Verstappen pedig az ötödik.

A verseny utolsó harmadában aztán sokaknál jöttek a második kiállások, így újra átalakult a pontszerzők sorrendje. Az szinte biztos volt, hogy Norrisé lehet a futamgyőzelem, ha nem történik semmi váratlan, hiszen a brit nagyszerű tempót diktált, de hogy mögötte pontosan milyen sorrendben érhetnek célba az autók, azt ekkor még nehéz volt megjósolni.

Verstappen az 55. körben az első helyről állt ki harmadszorra is friss abroncsokért, és a negyedik pozícióba tért vissza, ami azt jelentette, hogy Norris került vissza az élre. A négyszeres bajnok ezzel az utolsó körökben elindulhatott a két Mercedes után, hátha meg tudja szerezni a második helyet, ami már önmagában is óriási eredmény lett volna tőle, ha figyelembe vesszük, hogy a bokszból indult és volt egy kényszerű kerékcseréje is.

10 körrel a verseny vége előtt Verstappen meg is érkezett Russellre, hogy megpróbálja átvenni a harmadik helyet, és nem teketóriázott sokáig, hiszen a következő adandó alkalommal a célegyenes végén kifékezte ellenfelét, így már övé volt a dobogó legalsó foka. Jöhetett Antonelli a másik Mercedesben.

A Red Bull bajnoka közeledett ugyan az olaszra, de a lágyak lassacskán elveszítették a nagy előnyüket, így ez az előzés már egyáltalán nem volt olyan magától értetődő. Mögöttük egyébként Russell csatázott a szintén frissebb gumikon zárkózó Piastrival a negyedik helyért. Végül azonban egyikőjük sem tudta megcsinálni a manővert, ami azt jelentette, hogy Norris sima győzelme mellett Antonelli maradt a második, Verstappen pedig a harmadik.

Russell megtartotta a negyediket, Piastri a büntetése után ötödik lett, Bearman pedig egy újabb szenzációs futam után most egy hatodik helyet hozott. A megmaradt pontszerző helyeken Lawson vezetésével értek be az autók, hiszen őt a csapattársa, Hülkenberg és Gasly követte. Alex Albon a Williamsszel már lemaradt a dicsőségről.

Aki azonban ismét nagyot ment, az Norris volt, hiszen a McLaren versenyzője Mexikó után ismét simán tudott nyerni, és nagyon komolyan növelte bajnoki előnyét. Piastri ötödik helyével 24 pontra nőtt a differencia a papajás versenyzők között, miközben már csak három hétvége van hátra a szezonból.

A Brazil Nagydíj végeredményéért kattints ide!