Lando Norris tavaly Miamiban ünnepelhette első Forma–1-es futamgyőzelmét, amivel csatlakozott azokhoz a kortársaihoz – köztük George Russellhez, Charles Leclerc-hez és Carlos Sainzhoz –, akik szintén megszerezték már első diadalukat. Most azonban újabb mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a Mexikói Nagydíjon aratott győzelme már a tizedik volt pályafutása során, amivel ő lett a sportág történetének 36. olyan versenyzője, aki eljutott eddig a számig.
A McLaren pilótája ráadásul nemcsak a győzelmek, hanem az időmérős sikerek terén is szintet lépett, hiszen ez volt a 14. pole pozíciója, amivel beérte a csapat egyik legendás alakját, az 1976-os világbajnok James Huntot. Érdekesség, hogy Hunt minden pole-ját a McLarennel szerezte, ahogy Norris is, bár Hunt első győzelme még a Hesketh színeiben született.
A wokingi alakulat ezzel több mint három évtized után ünnepelhetett újra Mexikóvárosban, hiszen legutóbb Ayrton Senna nyert itt 1989-ben. A párhuzamok sora itt még nem ér véget, ugyanis Piastrihoz hasonlóan akkor is az ötödik helyen zárt a McLaren másik versenyzője.
Charles Leclerc ezúttal több mint fél perccel maradt el Norristól – egészen pontosan 30,324 másodperccel –, ami az elmúlt két év legnagyobb különbségű győzelme volt. Ennél nagyobb előnnyel utoljára Max Verstappen nyert, még 2023-ban a Magyar Nagydíjon, ahol Norris volt a második, 33,731 másodperces hátránnyal.
A Ferrari számára továbbra is tart a nyeretlenségi sorozat, ugyanis ha a sprintfutamokat nem számítjuk (amelyek közül egyet Lewis Hamilton nyert meg idén Sanghajban), akkor már több mint egy éve nem tudtak nagydíjat nyerni. Legutóbb 2024-ben, éppen Mexikóban diadalmaskodtak, akkor Carlos Sainz révén. A maranellóiak legutóbbi hasonlóan hosszú nyeretlenségi időszaka 2022-ben ért véget, amikor Sainz Szingapúrban győzött - győzelem nélküli szezonjuk pedig legutóbb 2021-ben volt.
Norris egyébként közel állt ahhoz, hogy megszerezze a sportág egyik legritkább bravúrját, a „grand slamet”, hiszen az időmérőt megnyerte, az élről rajtolt, és végig vezette a futamot is. Egyedül a leggyorsabb kör hiányzott a tökéletes hétvégéhez, amit végül George Russell vitt el – pályafutása során immár 11. alkalommal. Érdekesség, hogy az elmúlt öt mexikói versenyből négyszer is a Mercedes futotta meg a leggyorsabb kört, annak ellenére, hogy egyik alkalommal sem nyertek.
Leclerc számára a második hely egy jubileumi eredményt is jelentett, ugyanis ez volt az 50. dobogós helyezése, Max Verstappen pedig a 123. pódiumával megelőzte Sebastian Vettelt az örökranglistán, így már csak Lewis Hamilton (202) és Michael Schumacher (155) áll előtte.
Hamilton egyébként eddigi legjobb rajtpozícióját szerezte meg a Ferrarival, harmadikként indulhatott, és úgy tűnt, végre összejöhet az első dobogója az olaszokkal, ami azonban ismét elmaradt, így már csak négy versenye maradt arra, hogy elkerülje pályafutása első olyan szezonját, amelyben egyszer sem állhat fel a pódiumra – 19 év után ez lenne az első ilyen szezon számára. Különösen fájó lehet ez annak fényében, hogy Leclerc már hétszer ünnepelhetett a dobogón 2025-ben.
Oliver Bearman viszont újra megvillantotta tehetségét: negyedik helyével beállította Hamilton idei legjobb eredményét, és ezzel a Haas történetének legjobb F1-es eredményét is megismételte, amit korábban Romain Grosjean ért el a 2018-as Osztrák Nagydíjon.
A Haas számára különösen értékes ez az eredmény, hiszen a mexikóvárosi pálya sokáig mumusnak számított számukra. 2023 előtt mindössze egyszer szereztek itt pontot – Kevin Magnussen révén 2017-ben, amikor nyolcadik lett. Most viszont zsinórban másodszor is dupla pontszerzéssel távozhattak Mexikóból.
Bearman ezzel az eredménnyel öt helyet javított az egyéni pontversenyben, és már a 13. helyen áll. A középmezőny elképesztően szoros: a kilencedik Nico Hülkenbergtől egészen a 17. helyen álló Júki Cunodáig mindössze 13 pont választja el a versenyzőket, így az idény hajrája még bőven tartogat izgalmakat.
