A maranellói csapat technikai problémái immár közismertek az F1 világban, miután jelentős lemaradásba kerültek a McLaren mögött.

Fred Vasseur csapatfőnök számíthatott arra, hogy a Holland Nagydíj nehéz lesz, de valószínűleg nem gondolta, hogy pont nélkül távoznak Zandvoortból.

Charles Leclerc és Lewis Hamilton ugyanabban a kanyarban fejezte be futamát – Hamilton szokatlan hibát vétett a szemerkélő esőben, Leclerc pedig Andrea Kimi Antonelli rossz manőverének áldozata lett.

Andrew Benson, a BBC F1-es újságírója szerint a Ferrari gondjai mostanra „nyílt titokká" váltak a paddockban. „Ez egy kicsit nyílt titok volt a Ferrarinál ebben az évben, ahogy a szezon haladt, egyre nyíltabbá vált ez a titok" – magyarázta Benson a Chequered Flag műsorában.

A probléma lényege, hogy az autónak nagyon alacsonyan kell futnia a versenyképesség érdekében, ez azonban túlzottan elhasználja a padlólemez kopóblokkját. „Ha olyan alacsonyan futtatják, amennyire szeretnék, akkor túlságosan elkoptatja a kopólemezt" – tette hozzá Benson.

Pontosan ez történt a Magyar Nagydíj végén is, ahol Leclerc jelentős tempót veszített, mert gyakorlatilag megemelték az autót a guminyomás növelésével. A pilóta az egyenesekben visszafogta magát, hogy a kopólemez ne kopjon túlzott mértékben.

„Nem ismerték el szó szerint, de többé-kevésbé bevallották csütörtökön, mert George Russell említette ezt Magyarország után, Charles Leclerc pedig azt mondta, hát, ez ennél bonyolultabb, de nem tagadta" – idézte fel Benson.

Amikor megkérdezte Leclerc-t, hogy ez egész évben így marad-e, a versenyző alapvetően igent mondott: „Igen, de másképp fogjuk kezelni."

Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!