A Ferrari számára 2025 nem a diadalokról szólt, ugyanis az év végére világossá vált, hogy Maranellóban régen látott mélységként fogják emlegetni ezt a szezont.
A konstruktőri tabella negyedik helye és a futamgyőzelmek hiánya olyan eredményeket hoztak, amelyet egy évvel korábban szinte elképzelhetetlennek tartottak, amikor Carlos Sainz és Charles Leclerc még reális eséllyel küzdött azért, hogy visszahozza a bajnoki címet a vörösöknek. Most, 2025 végén mégis egy olyan idényt kell lezárniuk, amelyből alig maradt kézzelfogható pozitívum.
Mégis akad egy tényező, amely jelenthet némi kapaszkodót. A negyedik hely ugyanis olyan fejlesztési előnyt biztosít a Ferrarinak, amelyet a riválisok – a Red Bull, a Mercedes és a McLaren – nem kapnak meg.
A szabályok értelmében a maranellóiak a következő évben több szélcsatorna- és CFD-idővel dolgozhatnak, ami hetenként nagyjából néhány plusz aerodinamikai munkafázist jelent. Ez a különbség egy olyan átmeneti időszakban válhat igazán meghatározóvá, amikor az F1 egyik legnagyobb szabálymódosítása érkezik 2026-tól, ugyanis a csapatoknak teljesen új műszaki keretek között kell versenyképes autót építeniük.
A Corriere della Sera értesülései szerint Maranellóban ráadásul már a szervezeti felépítést is ehhez igazították, ugyanis a Ferrari Frank Sanchezre bízta a 2026-os autó teljes fejlesztési folyamatának felügyeletét.
A lap arról is beszámolt, hogy a csapat vezetése 2026-ra egészen más fejlesztési filozófiát kíván követni, mint amit a 2025-ös idényben alkalmazott, miközben igyekszik a megnövekedett fejlesztési lehetőségeket a lehető legjobban kiaknázni.
A következő szezon radikálisan új alapokra helyezi az aerodinamikát és az erőforrás-rendszereket, ugyanis a hatékonyság és az energiamenedzsment fontosabb szerepet kap, mint korábban bármikor. A Ferrari számára ezért különösen értékes minden plusz munkaóra, hiszen egy jól eltalált koncepció akár évekre meghatározhatja a csapat pozícióját az élmezőnyben.
A kérdés most már csak az, hogy Maranello képes lesz-e valóban előnyt kovácsolni ebből a ritkán adódó helyzetből, vagy a több fejlesztési lehetőség sem lesz elég ahhoz, hogy a Ferrari visszatérjen a világbajnoki címért zajló csatákba.
