A holland versenyhétvége sajtónapján az éllovas Oscar Piastri részletesen beszélt a McLaren garázsában zajló bajnoki csatáról, amelyben jelenleg mindössze kilenc pont előnnyel rendelkezik csapattársa, Lando Norris előtt. A brit versenyző az utóbbi négy futamból hármat megnyert, így a hátralévő tíz nagydíjon minden bizonnyal kettejük között dől majd el, melyik papaja színekben versenyző tehetség szerzi meg végül a világbajnoki címet.
Az ausztrál pilóta kitért a Magyar Nagydíjon történtekre is, ahol Norris váratlan egykiállásos stratégiája kulcsfontosságúnak bizonyult a győzelem megszerzésében, miután a rajtnál jelentős pozíciókat veszített.
„A csapaton belül természetesen megvitattuk, hogy lehetett volna-e valamit másképp csinálni az én esetemben, és ezek a megbeszélések rendkívül hasznosnak bizonyultak," nyilatkozta a bajnoki éllovas, hozzátéve, hogy továbbra is szabadon választhatnak alternatív stratégiákat, amennyiben erre igény mutatkozik.
Piastri elmondása szerint a csapaton belül intenzív egyeztetések zajlottak arról, hogyan kezeljék az ehhez hasonló helyzeteket a jövőben, különösen a jelenlegi bajnoki állás tükrében, hiszen rendkívül nehéz különböző stratégiákat egyszerre lefedni. A 81-es rajtszámmal versenyző pilóta azonban megerősítette, amennyiben a magyarországihoz hasonló szituáció alakulna ki, elsődleges prioritása továbbra is Norris követése marad, ezzel minimalizálva a ponthátrány növekedésének esélyét.
A tavalyi holland versenyen Norris diadalmaskodott, míg Piastri csak a negyedik helyen zárt, lemaradva a dobogóról és 27 másodperces hátránnyal a csapattársa mögött. Ez az előzmény azonban láthatóan nem aggasztja a melbourne-i tehetséget.
„Egyáltalán nem vagyok emiatt nyugtalan, hiszen rengeteget fejlődtem az idei szezonban, és őszintén szólva gyakran éppen azok a pályák váltak az erősségeimmé, amelyeken tavaly a legtöbb nehézségem akadt," magyarázta magabiztosan.
Az év vége felé közeledve a bajnoki csata intenzitása várhatóan tovább fokozódik, amire Piastri saját bevallása szerint teljesen felkészült, hiszen korábbi bajnokságokban már megtapasztalta ezt a fajta nyomást.
A pilóta menedzsere, Mark Webber – aki 2010-ben az utolsó futamig harcban volt a világbajnoki címért – tanácsaival segíti a fiatal versenyzőt, ám Piastri hangsúlyozta: „Végül minden rajtam múlik: hogyan kezelem a helyzetet, hogyan vezetek, és miként birkózom meg a rám váró kihívásokkal."