Kiss Sándor|2025. 12. 01. 17:38
A Red Bull a Hondával egyezkedik a TPC-tesztjek miatt, de Júki Cunoda jövője így is bizonytalanná vált.

A Red Bull 2026-tól saját fejlesztésű erőforrással, a Red Bull Powertrains és a Ford közös projektjével vág neki a Forma–1 új motorérájának, így nemcsak a Red Bull, hanem a Racing Bulls is gyártót vált a következő szezonra. Ez a váltás azonban nemcsak a versenyhétvégéket érinti, hanem a TPC-teszteket is, amelyek során legalább két évvel korábbi autókkal gyakorolhatnak a fiatal pilóták.

Az FIA nemrég előírta, hogy a motorbeszállítóknak továbbra is biztosítaniuk kell erőforrást a korábbi ügyfélcsapataik számára a TPC-tesztekhez. Ugyanakkor a szabályzat nem rögzít árplafont, így a gyártók szabadon határozhatják meg az árakat, ami akár jelentős költségnövekedést is jelenthet.

A Katari Nagydíj hétvégéjén derült ki, hogy a Red Bull már tárgyalásokat folytat a Hondával egy jövő évi megállapodásról. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy a kapcsolat továbbra is jó a japán gyártóval.

„Mindig is őszinte és korrekt volt a viszonyunk a Hondával. Pénteken volt egy megbeszélésünk, és úgy érzem, jó úton haladunk a megoldás felé” – nyilatkozta, majd megerősítette, hogy a cél a TPC-tesztek motorellátásának biztosítása. „Teljes mértékben, igen” – válaszolta arra a kérdésre, hogy a Red Bull szeretné-e lezárni a megállapodást.

A TPC-tesztek kulcsfontosságúak a Red Bull utánpótlásprogramja szempontjából, hiszen így tudnak F1-es kilométereket adni például Arvid Lindbladnak, illetve más tehetségeknek, akik még nem állnak készen a versenyhétvégékre, de már ismerkedhetnek a Forma–1 világával.

Ami különösen érdekes, hogy ezek a tesztköltségek nem számítanak bele a költségplafonba, így a nagyobb csapatok, mint a Red Bull, akár magasabb összeget is kifizethetnek, ha szükséges. Ugyanakkor senki sem szeret túlfizetni, így érthető, hogy a felek igyekeznek kölcsönösen elfogadható feltételekben megállapodni.

Cunoda sorsa nem változik, Hadjar lesz Verstappen csapattársa

Sokan találgatták, hogy a Honda és a Red Bull közötti újabb egyeztetések milyen hatással lehetnek Júki Cunoda jövőjére. A japán versenyző eddig is a Honda támogatásával versenyzett, és sokan abban reménykedtek, hogy a mostani egyezkedés akár megmentheti a helyét a mezőnyben, ez azonban nem így történt.

A Red Bull a Katari Nagydíj után, kedden tervezi hivatalosan bejelenteni 2026-os pilótapárosait, de a képlet már most is körvonalazódik. Isack Hadjar lesz Max Verstappen csapattársa a Red Bullnál, míg Arvid Lindblad a Racing Bulls színeiben debütálhat a Forma–1-ben.

A Racing Bulls megüresedő üléséért korábban Cunoda és Liam Lawson vívott versenyt, ám a brit Telegraph és más megbízható források szerint végül a Red Bull Lawson mellett döntött, így Cunoda 2026-ra teljes szezonos ülés nélkül maradhat.

A japán versenyző Katarban sejtelmesen utalt is erre, amikor azt mondta, „tud valamit, amit még nem árulhat el”. A Honda sem tudott már hatékonyan közbenjárni az érdekében, hiszen a Ford-projekt szempontjából már az is problémát jelentett, hogy Cunoda sisakján Honda-matrica szerepelt. Így legfeljebb egy tartalékversenyzői szerepkör maradhat számára a Red Bull kötelékében, de erről még nincs hivatalos döntés.