Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elmondta, hogy a csapat gyenge teljesítményét az interlagosi sprintidőmérőn elsősorban a leszorítóerő hiánya és a tapadás problémái okozták. A négyszeres világbajnok Max Verstappen mindössze a hatodik helyet szerezte meg a szombati sprintfutam rajtrácsán.
Marko az osztrák ORF-nek nyilatkozva úgy fogalmazott, hogy az autó egyensúlya különösen a pálya második szektorában volt gyenge, ahol a legtöbb kanyar található. „Az első és a harmadik szektorban századokra vagyunk a többiektől, de a másodikban egyszerűen hiányzik a leszorítóerő és a tapadás. Csak abban bízhatunk, hogy esetleg esik az eső, különben nehéz dolgunk lesz” – mondta.
A szakember hozzátette, hogy a szombati sprint rendkívül fontos lesz a csapat számára, hiszen az ott gyűjtött adatok segíthetik a vasárnapi futamra való felkészülést. „A lényeg, hogy a sprint után alaposan kiértékeljük az adatokat. Cunoda ugyanazzal a beállítással megy, mint Max, így kétszer annyi információt kapunk arról, miért veszítünk annyit a második szektorban.”
A mclarenes Lando Norris szerezte meg a sprintidőmérő pole-pozícióját, mögötte a mercedeses újonc, Andrea Kimi Antonelli végzett, míg Oscar Piastri lett a harmadik. Verstappen 0,337 másodperces hátránnyal zárta a kvalifikációt.
Marko szerint az autó középső szektorban elveszített négy tizedmásodperce kulcsfontosságú, és úgy véli, valami alapvetően nem működik megfelelően a beállításokban. „A középső szektorban négy tizedet veszítünk, és egyszerűen nincs tapadásunk. A közepes gumikon valamivel jobban ment, de a gond alapvetően a leszorítóerővel van, valami nem működik rendesen” – tette hozzá.
Júki Cunoda számára még nehezebben alakult a nap, ugyanis a japán pilóta a 18. helyen végzett, miután a szabadedzésen a falhoz ért, majd a Q1-ben búcsúzott. „Elég csalódott vagyok. A köröm rendben volt, de egyszerűen nem volt tapadás. Egyelőre nem értem, mi történik, ki kell derítenünk” – mondta a Red Bull versenyzője.
-crop-1200x800_640x427.jpg)