Különös helyzet alakult ki a Forma–1 pilótapiacán: bár a Mercedes és George Russell is egyetért abban, hogy 2026-ban folytatniuk kell az együttműködést – már csak azért is, mert jövőre minden más ülés foglalt –, a brit pilóta idén lejáró szerződésének meghosszabbítása egyelőre várat magára.
A helyzetet bonyolítja, hogy Russell menedzsmentjét hivatalosan Toto Wolff és a Mercedes látja el, ami óhatatlanul is érdekütközésekhez vezethet. A problémák gyökere részben Wolff Max Verstappen iránti, tavaly és idén is tapasztalt élénk érdeklődésében keresendő. Japán források szerint a csapatfőnök a holland esetleges érkezését használja fel tárgyalási alapként: Russell jelenlegi fizetési igényeinél jóval alacsonyabb összeget kínál, és csupán egyéves szerződéshosszabbítást helyezett kilátásba.
Russell ezzel szemben többéves megállapodást szeretne – ami védettséget jelentene számára Verstappen esetleges érkezése esetén –, valamint a McLarennél versenyző Lando Norriséhoz hasonló, mintegy 20 millió dolláros fizetést. A brit jelenleg körülbelül 16 millió dollárt keres évente. A kompromisszum elkerülhetetlen, de nem lesz egyszerű megtalálni.
A 2025-ös szezonban pályafutása eddigi legjobb évét futó Russell szeretné azt is, ha teljesítményhez kötött záradékok kerülnének a szerződésbe csapattársa, Andrea Kimi Antonelli miatt. Reális opciónak tűnik egy olyan automatikus hosszabbítási pont beépítése, amely akkor lépne életbe, ha Russell egy meghatározott pontkülönbséggel vezetne az olasz előtt a bajnokságban.
Ugyanakkor az sem kizárt, hogy Russell jó képet vág a helyzethez: elfogadja az egyéves szerződést, független menedzsert keres, és a 2027-es átigazolási lehetőségeit kezdi el feltérképezni. 2026 végén több top pilóta szerződése is lejár, köztük Lewis Hamiltoné (bár neki opciója van a Ferrarival) és Fernando Alonsóé, aki akár vissza is vonulhat, ha az Aston Martin már 2026-ban dobogós helyekért és győzelmekért harcolhat. Ez a bonyolult átigazolási játszma az egész mezőnyre hatással lehet.