Motorsport.hu|2025. 08. 28. 15:34
George Russell felfedte, ő valójában sosem gondolta, hogy veszélyben lenne a helye a Mercedes F1-es csapatánál, és az igazi kérdést inkább az jelentette, ki ül majd jövőre a másik autóban.

A 27 éves pilóta szerződése az idei szezon végén jár le, hasonlóan újonc csapattársához, Andrea Kimi Antonellihez, és mindez olyan spekulációkat indított el a szezon közepén, hogy valamelyikük bizony elveszítheti ülését, amennyiben Max Verstappen átigazol a Mercedeshez.

A négyszeres bajnok ugyanakkor a Magyar Nagydíj hétvégéjén hosszú idő után végre kijelentette, hogy 2026-ban is marad a Red Bullnál, ami azt jelenti, hogy a csillagosok jelenlegi felállása sem fog változni az új szabályciklus kezdetére.

Annak kapcsán ettől függetlenül vegyes találgatások alakultak ki, hogy Verstappen esetleges érkezésével Russellnek vagy Antonellinek kellene-e távoznia. Voltak olyan hírek, melyek szerint Antonelli volt veszélyben, míg mások Russellről írták ugyanezt, ezért a brit pilótát most a holland hétvége sajtónapján meg is kérdezték arról, aggódott-e a mercedeses folytatás miatt.

„Nem, egyáltalán nem. Inkább az volt a kérdés, hogy ki lesz a csapattársam. Úgy gondolom, elég jól átlátom a sport működését, a csapat pedig úgy érezte, még nem kell megkötni a szerződést. Én pedig egy bizonyos ponton túl úgy voltam vele, hogy nem kell ezt annyira erőltetni. Mindennél jobban hiszek magamban.”

„Ez mindig is így volt, és ezt az eredményeim is mutatják. És itt nemcsak az idei szezon formájáról van szó, hanem az egész karrieremről már tízéves korom óta. Ha tehát hozod az eredményeket és teljesítesz, akkor nincs miért aggódnod” – hangsúlyozta Russell, aki egyébként a júniusi Kanadai Nagydíjon maga indította be a Verstappennel kapcsolatos pletykákat, amikor elkotyogta, hogy a felek egyeztetnek egymással.

Most Zandvoortban ezzel összefüggésben arról érdeklődtek nála, szándékos volt-e mindez a részéről. „Nem gondoltam, hogy ez titok volt. Nem tudtam, hogy nem volt köztudott tény.” Bármi is az igazság, az viszont továbbra is tény, hogy Russellnek még nincs aláírt megállapodása 2026-ra, ő ugyanakkor most elmondta, hogy nem is kell sietniük vele.

„Pozitív beszélgetéseket folytatunk. Ahogy mondtam, a nyári szünet alatt semmi sem fog történni, mert egyikünk sem akarta ezt forszírozni. Csak szerettük volna kiélvezni a rövid pihenőt, de a dolgok egyébként is a megfelelő irányba haladnak. Előbb-utóbb remélhetőleg azért meglesz, de ahogy említettem, mindent tisztázni kell, és sem az én részemről, sem pedig a csapat részéről nincs időbeli nyomás, szóval talán több időbe telik majd a szokásosnál.”

„Nektek sem kell többet beleolvasni ebbe, mint amennyi benne van. Egyszerűen csak túl sok most a feladat, legyen szó a 2026-os fejlesztésről, a szponzori eseményekről, az edzésekről és formába lendülésről, valamint persze magáról a szerződésről. Nem arról van szó, hogy megáll az idő, hogy le tudjuk ezt rendezni.”

Bár Russell megerősítette, hogy a Mercedesszel akar felérni a csúcsra, de az továbbra sem világos, hogy az új szerződése hosszabb távra szól majd, vagy a 2027-es Verstappen-lehetőség miatt például csak 2026-ra. Emellett persze maguk a szabályváltozások is közrejátszhatnak a témában, hiszen jövőre komolyan fel is borulhat az erősorrend.

„Meg kell nézned, mi lenne számodra előnyös, de azt is, mik a kockázatok. Muszáj tehát a kockázat/nyereség szemszögéből megközelítened. Én lojális vagyok a Mercedeshez, mivel mindig támogattuk egymást az évek alatt, és ahogy mondtam, a Mercedesszel akarok nyerni, de mindennek stimmelnie kell és mindennek a helyén kell lennie.”

„Hogy mindez tehát egyéves vagy többéves szerződést jelent-e; most éppen ennek a megvitatásában vagyunk benne, aztán meglátjuk, merre tovább” – zárta gondolatát Russell.

Élő közvetítés