Zandvoort után néhány nappal máris Monzában, a sebesség templomában bőgtek fel az F1-es motorok, és az első szabadedzéssel kezdetét is vette a hétvége érdemi része.

A kevésbé gyors hollandiai helyszín után a Forma–1 a naptár legtempósabb pályájára érkezett. Két csapat kivételével mindenki vitt fejlesztéseket Monzába, ahová egyébként is egyedi szárnymegoldások kellenek az aszfaltcsík jellege miatt.

A 60 perces FP1 kezdetekor a legtöbben ki is jöttek a pályára, hogy megkezdjék a felkészülést, de persze ekkor még a közepes abroncsok kapták a főszerepet. A 20 állandó versenyző helyett ezúttal viszont csak 18 ült autóba, hiszen a McLarennél Alex Dunne helyettesítette Oscar Piastrit, az Alpine-nál pedig Paul Aron terelgette Franco Colapinto masináját.

15 perc elteltével még mindenki az ismerkedési fázisban járt, de a tempó persze már így is hatalmas volt. Alex Albon állt az élen a Williamsszel, majd jött Max Verstappen és Charles Leclerc. Mindez azonban pillanatkép volt csupán, hiszen az időeredmények percről percre változtak, ahogyan javult a pálya állapota és a pilóták is egyre inkább felvették a ritmust.

Aronnak ez viszont kicsit nehezebben sikerült, hiszen az Alpine védence a Roggia-sikán előtt túl szélesen akart fordulni, kiment a fűre és megforgott, de aztán hamar folytatni tudta, így csak rövid időre lendült a sárga zászló. Az élen eközben már Verstappen állt 1:20,751-es körrel, őt pedig a hazai szurkolók egyik kedvence, Leclerc követte a különleges festésű Ferrariban.

A gyakorlás feléhez közeledve, miután mindenki letudta az első etapját, a legtöbben visszatértek a bokszutcába, és jöttek az ilyenkor szokásos állítások és módosítások. Dunne kis idő múlva viszont már a lágyakon hajtott ki, és hasonlóan tett ideiglenes csapattársa, Lando Norris is. Ezzel megkezdődtek a korai időmérős szimulációk, ami természetesen a köridők javulásával járt.

Verstappen futotta meg a leggyorsabb kört, de sokaknak gondjai adódtak a pálya határaival, hiszen rengetegen lecsúsztak az ideális ívről, aminek köszönhetően tele volt kaviccsal a nyomvonal. Isack Hadjar, a Hollandiában szenzációs dobogót szerző francia is közéjük tartozott, hiszen ő az Ascariban szánkázott át a sóderen, majd jelentette is csapatának, hogy ellenőrizzék a padlólemezt.

A sok pályaszélesítés pedig odáig vezetett, hogy az edzést 25 perccel a leintés előtt piros zászlóval szakították meg, hogy a sportbírók le tudják takarítani a kavicsokat. Miután megtörténtek a munkálatok, a bokszkijárat ismét zöldre váltott, vagyis folytatódhatott a körözés.

A versenyzőknek ekkor nagyjából 15 percük maradt arra, hogy elvégezzék a szükséges munkát, így a pálya értelemszerűen ismét forgalmassá vált. Verstappentől aztán Leclerc tudta elvenni az első helyet, méghozzá négytizedes előnnyel, miután a monacói 1:20,2-es időt futott. Csapattársa, a Monzában a Ferrarival először versenyző Lewis Hamilton eközben harmadiknak jött fel.

Ami pedig az erősorrendet illeti, Verstappen, a McLarenek és a Ferrarik mellett nem meglepő módon a Williamsek is jól mentek, míg az Alpine-ok és a Haasok a mezőny végén kullogtak. Azt viszont érdemes megjegyezni, hogy a sok feltartás és apróbb hiba miatt nem tudott mindenki akkorát javulni, mint azt talán a piros oldalfalú Pirellik lehetővé tették.

De ha már piros, akkor Hamilton öt perccel a vége előtt az élre ugrott és megelőzte Leclerc-t. Ezt követően pedig már nem történt érdemi változás a sorrendben, ráadásul George Russell Mercedese az utolsó pillanatban meg is állt a pálya szélén, amivel érdemben véget is ért ez a 60 perces gyakorlás.

Mindez azt jelentette, hogy a két Ferrari zárt az élen a tifosi legnagyobb örömére, majd jött Sainz, Verstappen és Kimi Antonelli. Bár Norris csak hatodik lett, a hátránya pedig kilenc tized volt, mindez még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a wokingiak bajban lennének.

Ez volt tehát az Olasz Nagydíj első edzése, a folytatás délután 17 órakor jön majd, kövessetek továbbra is minket!