Ralf Bach újságíró az német F1-Insider Olasz Nagydíj előtti műsorában árulta el, milyen körülmények között született meg a Mercedes és McLaren közötti motorpartnerségi szerződés 2019-ben. Ez a megállapodás játszotta a főszerepet abban, hogy a wokingi csapat újra a mezőny élére kerülhetett.
„Tudom, hogy Toto Wolff nem akarta ezt a McLaren-megállapodást. Egyszerűen nem tudta megakadályozni akkoriban, mert Seidl tudta, hogy a Renault-val nem tudnak feljebb lépni" - mondta Bach. „Mercedes-motorokra volt szükségük a következő lépéshez."
A McLaren 2021 óta ismét Mercedes-erőforrásokat használ, miután éveken át Honda- és Renault-motorokkal küszködtek a mezőny végén. Azóta komoly utat tett meg felfelé a csapat, Oscar Piastri és Lando Norris pedig már a 2025-ös bajnoki cím esélyesei.
Bach elmondása szerint Mansour Ojjeh, a McLaren legendás tulajdonrészese egyenesen Källeniusszal, a Mercedes vezetőjével intézte el az ügyet.
„Källenius maga is mindig McLaren-rajongó volt" - tette hozzá az újságíró. „Így hirtelen Mercedes-motorjuk lett, és ez lett az alapja annak, ahol ma tartanak. Renault-val ez soha nem működött volna."
„És természetesen Toto Wolff most ennek az üzletnek az egyik szenvedő alanya, ez teljesen világos, mert most azt kell hallania, hogy rosszabb vagy azoknál, akik a mi ügyfélmotorainkkal versenyeznek" - magyarázta Bach.
A McLaren tavaly megverte a Red Bullt és a Mercedest is, megszerezve első konstruktőri címét 1998 óta. Idén is esélyes a címvédésre a csapat, így teljesen érthető Wolff akkori aggodalma a riválisok megerősítésével kapcsolatban.
A Mercedes nyolc konstruktőri bajnoki címet szerzett egymás után 2014-től, Lewis Hamilton hét egyéni világbajnoki címével együtt. A 2022-es szabályváltozás óta azonban a német csapat küszködik, míg korábbi ügyfele egyre feljebb lép.