A harmadik helyről rajtoló ausztrál a 9-es kanyar külső ívén autózta körbe csapattársát a futam legelső körében, amivel Norris veszített egy kulcsfontosságú pozíciót. A megmozdulás ugyanakkor belefért a McLaren filozófiájába, hiszen egész évben hagyták küzdeni a versenyzőiket egymással, Piastrinak pedig amúgy is kellett volna a győzelem ahhoz, hogy esélye maradjon a bajnoki címre.
Az előzés mögött ugyanakkor taktikai megfontolások is húzódtak. A Pirelli C3-as keveréke strapabíróbb volt, miközben tempó tekintetében alig maradt el a C4-től, így a McLaren azt remélte, hogy Piastri komolyabb nyomás alá tudja helyezni Verstappent.
„Természetesen teljesen tiszta versenyzést vártunk el az első körben. Emellett viszont arról is beszéltünk, hogy mivel Oscar a keményen kezd, ezért nem kéne megnehezíteni az életét, hogy átvehesse a második helyet, majd pedig megpróbálja megtámadni Verstappent. Ezt a stratégiai lehetőséget Lando is támogatta” – magyarázta Stella, aki ezzel elárulta, hogy a pilótái közötti helycsere szinte már tervezett volt.
„Jó és sportszerű előzés volt Oscartól, de mi előre megvitattuk ezt a forgatókönyvet, szóval nem ez volt a legkeményebb csata, mert az érdekek megegyeztek. Mindenkinek világos volt, hogy a kemény jó versenygumi lesz. És ha valaki a keményeken üldöz egy közepesen lévőt, akkor a közepest használónak jobban kell nyomnia és egy ponton talán ki kell állnia cserélni.”
Piastri ugyanakkor nem igazán tudta szorongatni Verstappent, kinek tempója volt elég jó ahhoz, hogy magabiztosan maga mögött tartsa a McLareneket, akik így nem is jelentettek rá igazi veszélyt a futam során. „Igazából meglepődtünk azon, hogy Max ilyen hosszan és ilyen gyorsan tudott menni a közepeseken” – ismerte el a csapatfőnök.
A keményen induló Piastri aztán egészen a 41. körig húzta el az első etapját, míg Norris addigra már kétszer is kint volt cserélni. Verstappen eközben a jó gumikezelésének hála elég hosszan tudott menni az első szettjén, de a keményeken így is sok kör várt rá, miközben Piastri eleinte nagy ütemben közeledett a frissebb abroncsoknak köszönhetően. A Red Bull-os végül azonban stabilizálta a különbséget és megszerezte idei nyolcadik futamgyőzelmét.
„Ismét a Red Bull bizonyult a leggyorsabb autónak. Egyértelműen nagyon jó munkát végeztek a nehézségek megoldásával. A szezon közepén óriási kihívás volt őket legyőzni a pályán. Olykor nem is jött össze, de a legfontosabb, hogy a bajnokságban végül sikerült Landóval. Igazából meg sem lep, hogy valószínűleg a legjobb autóval fejezik be a szezont.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)