A 2026-os Forma–1-es szezon technikai szempontból jelentős fordulópontot jelent, ugyanis a jelenlegi hibrid rendszer után új erőforrás-koncepcióval folytatódik a sport jövője. A következő évtől érvénybe lépő szabályrendszer alapján eltűnik a sokat vitatott MGU-H, miközben az elektromos komponensek teljesítménye látványosan megnő – a belső égésű motor és az elektromos rendszer teljesítménye így már 50-50 százalékban oszlik meg.
A módosítások nem csupán a teljesítményelosztást befolyásolják, hanem a motorhangon is érezhető lesz a változás. Max Verstappen már hallotta, hogyan szólnak az új egységek a próbapadon, és első benyomása kifejezetten biztató volt. „Jól szólt” – nyilatkozta a Talking Bulls podcast adásában.
„Természetesen csak a próbapadi hangot hallottam, de tisztán, élesen szólt. Nem tudom, mennyire törekednek arra, hogy külön fejlesszék a hangzást, de amit én hallottam, az kellemes meglepetés volt” – fogalmazott, hozzátéve, hogy bár a hang nem elsődleges fejlesztési cél, az összhatás számára meggyőzőnek tűnt.
A Red Bull számára a projekt különösen izgalmas, hiszen a csapat története során először készít saját erőforrást – méghozzá az amerikai Ford támogatásával. Az együttműködés kulcsfontosságú lesz a 2026-os szezonban, amikor már minden egyes istállónak az új előírásokhoz igazodó motort kell használni.
Verstappen, aki az idei évadot szoros küzdelemben alulmaradva zárta Lando Norris mögött, ötödik világbajnoki címére készül a 2026-os szezonban. Ugyanakkor a holland versenyző most még a feltöltődésre koncentrál, mielőtt belevágna az újabb kihívásokba.
„Nagyon várom már, tényleg szükségem van rá” – utalt a pihenőidőszakra.
„Az is fontos, hogy minden, amit jövőre tervezek – beleértve a GT3-programot is –, megfelelően elő legyen készítve. Számomra most ez az elsődleges: hogy minden rendben legyen és jó alapokon nyugodjon” – mondta, miközben kiemelte, hogy a versenynaptáron kívül is komoly figyelmet szentel a motorsport más területeinek.
