A katari sprintidőmérő nem hozott sok örömöt a Red Bull számára, ugyanis Max Verstappen csak a hatodik helyen zárta az SQ3-at a Losail International Circuiten. A holland pilóta elismerte, hogy a kezdetektől fogva rendkívül kellemetlen érzés volt vezetni az RB21-et, ami komolyan behatárolta a lehetőségeit.
A négyszeres világbajnok már az első gyorskörnél hibázott, ugyanis kisodródott a négyes kanyarban, és utólag úgy fogalmazott, hogy lényegében az egész szakasz alatt küzdött az autóval.
„Már az első körtől rossz volt, nagyon erős pattogást éreztem, és olyan agresszív alulkormányzottság jelent meg, ami nagy tempónál hirtelen túlkormányzottságba váltott” – mondta, miközben arról is beszélt, hogy ezzel a csomaggal képtelenség igazán gyorsnak lenni.
Hozzátette, hogy próbáltak néhány beállítást módosítani a kormányon, ugyanis szerettek volna valamit enyhíteni az autó viselkedésén, „de semmi sem működött igazán, ami miatt nagyon nehéz volt bármit is kihozni ebből”.
Arra is kitért, történt-e bármilyen előrelépés a pénteki egyetlen szabadedzéshez képest. „Változtattunk ugyan pár dolgon, de nem működtek jól, úgyhogy ezt mindenképp meg kell értenünk” – fogalmazott, majd hangsúlyozta, hogy jelenleg sokkal fontosabb megtalálni a probléma eredetét, mint eredménykényszerben gondolkodni.
Túlélés lehet a sprint kulcsa
A holnapi Sprinten mindössze nyolc pont szerezhető, és Verstappen legközelebbi riválisai, Oscar Piastri és Lando Norris kedvező pozícióból indulhatnak, ugyanis előbbi az első, utóbbi a harmadik rajtkockából várhatja a rövid távú versenyt.
A holland versenyző előretekintve sem ígért könnyű délutánt. „Ezzel az egyensúllyal nem lesz túl szórakoztató vezetni, sokkal inkább arról fog szólni, hogy valahogy átvészeljem a sprintet, és találjunk néhány értelmes változtatást az időmérőre” – mondta.
