A négyszeres világbajnok számára vegyes érzelmekkel zárult a hazai nagydíj, ahol ugyan a második helyen végzett, de a McLaren egyértelmű tempófölénye aggodalomra ad okot a következő versenyek szempontjából. Az osztrák istálló versenyzője ugyanakkor optimistán tekint az előttük álló monzai hétvégére, miközben tisztában van azzal, hogy jelentős fejlesztésekre lesz szükség ahhoz, hogy újra versenybe szálljanak a győzelemért.
A zandvoorti hétvége során már a szabadedzéseken is látszott, hogy a Red Bull RB21-es modellje komoly nehézségekkel küzd a hosszabb etapokon, ám Verstappen fokozatosan javított az autó beállításain. Az időmérő harmadik szakaszában végül erős harmadik időt autózott, ami megfelelő kiindulópont volt a vasárnapi futamhoz. A rajtnál sikerült megelőznie Lando Norrist, azonban Oscar Piastri megtartotta vezető pozícióját, és a McLaren tempóelőnye hamarosan megmutatkozott.
A gumikezelés mint döntő faktor
Monzában különösen kritikus lehet az abroncsok megfelelő kezelése, hiszen a gyors pálya és a lassú sikánok kombinációja egyedülálló kihívások elé állítja a csapatokat. „Világosan látjuk, hogy mely területeken kell előrelépnünk, és ezek között kiemelt helyen szerepel az, ahogyan az abroncsokkal gazdálkodunk" – fogalmazott a holland pilóta, aki két alkalommal is diadalmaskodott már az olasz aszfalton, legutóbb 2023-ban, amikor sorozatban tizedik futamgyőzelmét aratta.
Az idei szezonban azonban merőben más helyzetben találja magát a Red Bull, hiszen az autójuk különösen szenved a lassú kanyarkombinációkban, ami Monzában hátrányos lehet. A csapat szakemberei intenzíven dolgoznak azon, hogy az időmérős tempót át tudják menteni a versenyre is, mivel jelenleg éppen ez jelenti az egyik legnagyobb problémát számukra.
Történelmi helyszín, modern kihívások
Az olasz pálya gazdag történelme és szenvedélyes szurkolótábora mindig különleges atmoszférát teremt, amit Verstappen is nagyra értékel. „Imádok ilyen hagyományos, régi vágású pályákon vezetni, és kíváncsian várom, mit hoz számunkra ez a hétvége" – mondta a világbajnoki pontversenyben jelenleg harmadik helyen álló pilóta, aki tisztában van vele, hogy a jelenlegi formájuk alapján nehéz lesz megismételni korábbi sikereit.
A hosszú egyenesek és a technikai szektorok váltakozása Monzában azt jelenti, hogy nemcsak a motorerő, hanem a megfelelő aerodinamikai beállítások és különösen a gumikezelés is döntő szerepet játszik majd. A Red Bull mérnökei éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy megtalálják azt az egyensúlyt, amely lehetővé teszi számukra, hogy versenyképesek maradjanak a McLarennel szemben, miközben a Mercedes és a Ferrari is egyre közelebb kerül hozzájuk.
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!