A Red Bull pénteki teljesítménye komoly aggodalomra ad okot a Magyar Nagydíjon, ugyanis Max Verstappen a délelőtti szabadedzésen csak a kilencedik helyet szerezte meg, délután pedig még hátrébb, a tizennegyedik pozícióba csúszott. Peter Windsor szakértő szerint ilyen gyenge péntekre még nem volt példa a csapat történetében.
A pénteki napot ezúttal is a McLaren uralta, Lando Norris pedig vezette a tabellát, bár a brit pilóta sem volt hibátlan. Az utolsó kanyarban túl szélesre vette az ívet, ami miatt a füvön kötött ki George Russell szórakoztatására. A Ferrari szintén erős formát mutatott, , ami Lewis Hamilton használt gumikon mutatott körideje is jelez.
Verstappen autója zonban meglepően versenyképtelen volt. A holland több mint egy másodperccel maradt el Norristól a viszonylag rövid hungaroringi körön, és bár a fedélzeti kamerás felvételek alapján a holland világbajnok maximálisan kihasználta az autóban rejlő lehetőségeket, saját bevallása szerint úgy érezte, mintha jégen vezetne.
A Red Bull technikai stábja próbált változtatni az autó beállításain a két edzés között, de mindössze egy tizedmásodperces javulást sikerült elérni, miközben Norris fél másodpercet gyorsult. Bár nincs könnyű helyzetben Verstappen és a csapat sem, vannak azért arra utaló jelek, hogy talán nincs még minden veszve.
Érdekesség ugyanis, hogy a 11-es kanyarban, ami egy nagy sebességű jobbos, mindössze három pilóta - a két McLaren és Verstappen - merte fékezés nélkül bevenni a kanyart, noha Verstappen már a kanyar bejáratánál 6 km/h-val lassabb volt a McLareneknél.
Hamilton teljesítménye is külön figyelmet érdemel, hiszen az első szektorban a legjobb időt érte el, az utolsó kanyarban pedig ismét a régi formáját idézte. Ráadásul míg a Ferrari veteránja Charles Leclerc-rel és Oscar Piastri 269 km/h-s sebességgel haladt át a célegyenesben, addig Verstappen mindössze 263-264 km/h-t tudott elérni az alacsony tapadás miatt.
A Red Bull próbálkozott az első szárny állításával is, amikor három fokozattal is növelték a leszorítóerőt, ám végül ez sem hozott érdemi javulást. Pierre Waché technikai igazgató szerint a legnagyobb gondot jelenleg az okozza számukra, hogy az autó egyszerűen nem reagált a várt módon a változtatásokra.
