Az olasz versenypályán tavaly még több mint hét tizeddel maradt el az élen végző pilótáktól, most viszont Max Verstappen az időmérőn felülkerekedett minden ellenfelén, bizonyítva, hogy a Red Bull Monzára valóban megoldotta a 2025-ös problémáit. Laurent Mekies, a bikások csapatfőnöke részletesen beszélt arról a hatalmas munkáról, amely a versenyző és a mérnökök között zajlott a hétvége során.
A pénteki szabadedzéseken elért negyedik és hatodik pozíció alapján kevesen gondolták volna, hogy a hollandé lesz a rajtelsőség, hiszen az elemzések szerint még mindig néhány századmásodperccel lassabb volt Norrisnál. „Ha visszatekintünk a tavalyi versenyhétvégére, akkor emlékezhetünk, mennyire nehéz volt számunkra az a három nap", nyilatkozta a Viaplaynek a francia szakember.
A mérnökök hosszú órákon át elemezték az adatokat, hogy megértsék, pontosan mi okozta a problémákat az előző szezonban. „Minden elismerés a csapatot illeti, amiért sikerült feltárniuk a tavalyi nehézségek okát. Már pénteken nagyon erős alapokat tettek le, de sem Max, sem a mérnökök nem voltak elégedettek, és folyamatosan keresték azokat az ezredmásodperceket, amelyekkel még gyorsabbá válhattak", mondta elismerően Mekies, különösen hálás volt a világbajnoknak és a háttérben dolgozó szakembereknek a tökéletességre való törekvésükért.
Az időmérő edzés előtt a csapatfőnök szerint akár hét különböző versenyző is esélyes volt a pole pozícióra. „Több olyan autó is volt a mezőnyben, amely elég gyors volt a rajtelsőség megszerzéséhez. Itt elsősorban a McLarenekre, a Ferrarikra gondolok, de valószínűleg a Mercedesek is elég tempósak voltak ehhez", elemezte a helyzetet a 48 éves szakember. „Rendkívül kicsik voltak a különbségek, Max fantasztikus munkát végzett, és minden dicséretet megérdemel a csapat is."
Verstappen az időmérő előtt még úgy vélte, nem elég gyors a pole megszerzéséhez, és csak akkor lehet esélye, ha az ellenfelek hibáznak. Végül erre nem volt szükség, mivel a holland a sebesség erejével győzedelmeskedett. „Nem hiszem, hogy bármelyik pilóta jelentős hibát vétett volna a gyors körén. Max valóban tiszta tempóelőnnyel szerezte meg az első rajtkockát", állapította meg elégedetten a francia csapatfőnök. „Ez mindenképpen pozitív jel a jövőre nézve."