A holland világbajnok ötödik rajtelsőségét szerezte idén, ami a Red Bull tavalyi monzai vergődése után különösen értékes.

Az olasz versenypályán tavaly még több mint hét tizeddel maradt el az élen végző pilótáktól, most viszont Max Verstappen az időmérőn felülkerekedett minden ellenfelén, bizonyítva, hogy a Red Bull Monzára valóban megoldotta a 2025-ös problémáit. Laurent Mekies, a bikások csapatfőnöke részletesen beszélt arról a hatalmas munkáról, amely a versenyző és a mérnökök között zajlott a hétvége során.

A pénteki szabadedzéseken elért negyedik és hatodik pozíció alapján kevesen gondolták volna, hogy a hollandé lesz a rajtelsőség, hiszen az elemzések szerint még mindig néhány századmásodperccel lassabb volt Norrisnál. „Ha visszatekintünk a tavalyi versenyhétvégére, akkor emlékezhetünk, mennyire nehéz volt számunkra az a három nap", nyilatkozta a Viaplaynek a francia szakember.

A mérnökök hosszú órákon át elemezték az adatokat, hogy megértsék, pontosan mi okozta a problémákat az előző szezonban. „Minden elismerés a csapatot illeti, amiért sikerült feltárniuk a tavalyi nehézségek okát. Már pénteken nagyon erős alapokat tettek le, de sem Max, sem a mérnökök nem voltak elégedettek, és folyamatosan keresték azokat az ezredmásodperceket, amelyekkel még gyorsabbá válhattak", mondta elismerően Mekies, különösen hálás volt a világbajnoknak és a háttérben dolgozó szakembereknek a tökéletességre való törekvésükért.

Az időmérő edzés előtt a csapatfőnök szerint akár hét különböző versenyző is esélyes volt a pole pozícióra. „Több olyan autó is volt a mezőnyben, amely elég gyors volt a rajtelsőség megszerzéséhez. Itt elsősorban a McLarenekre, a Ferrarikra gondolok, de valószínűleg a Mercedesek is elég tempósak voltak ehhez", elemezte a helyzetet a 48 éves szakember. „Rendkívül kicsik voltak a különbségek, Max fantasztikus munkát végzett, és minden dicséretet megérdemel a csapat is."

Verstappen az időmérő előtt még úgy vélte, nem elég gyors a pole megszerzéséhez, és csak akkor lehet esélye, ha az ellenfelek hibáznak. Végül erre nem volt szükség, mivel a holland a sebesség erejével győzedelmeskedett. „Nem hiszem, hogy bármelyik pilóta jelentős hibát vétett volna a gyors körén. Max valóban tiszta tempóelőnnyel szerezte meg az első rajtkockát", állapította meg elégedetten a francia csapatfőnök. „Ez mindenképpen pozitív jel a jövőre nézve."