Motorsport.hu|2025. 10. 19. 20:48
A Red Bull holland pilótája rajt-cél győzelmet aratott az Amerikai Nagydíjon, miközben a bajnokság éllovasa csak ötödik lett.

A 2025-ös Forma–1-es szezon austini futamán Max Verstappen újabb mesterművet alkotott, miután a rajttól a kockás zászlóig vezetve nyerte meg az Amerikai Nagydíjat. A Red Bull versenyzője mögött Lando Norris szerezte meg a második helyet a McLarennel, míg Charles Leclerc a Ferrarival a harmadik pozícióban zárt.

A hétvége már a szombati sprintfutamon drámai fordulatot vett, amikor mindkét McLaren kiesett. A csapat szempontjából kulcsfontosságú volt a vasárnapi jó szereplés, hiszen az elmúlt versenyek óta folyamatosan csökken az előnyük a bajnokságban, különösen a monzai futam óta. Verstappen, aki ismét pole pozíciót szerzett Austinban, egy olyan Red Bullal érkezett, amely már minden pályatípuson felveszi a versenyt a McLaren MCL39-esével.

A rajtrácsra felsorakozó húsz versenyző közül az első tizenöt mind közepes keverékű gumikon kezdett, kivéve Leclerc-t, aki a lágy abroncsok mellett döntött. Az időjárási körülmények ideálisak voltak: tiszta égbolt, erős, az előző naphoz képest megváltozott irányú szél, 28 fokos levegő- és 45 fokos aszfalthőmérséklet jellemezte a versenyt.

A rajtnál Verstappen azonnal a belső ívre húzódott, hogy megakadályozza Norris támadását. A brit pilóta, akit a Red Bull versenyzője sikeresen blokkolt, tehetetlenül nézte, ahogy Leclerc a külső íven próbálkozik az első kanyarban. A lágy gumiknak köszönhetően a monacói jobban gyorsult ki, és megelőzte a McLarent. Mögöttük Hamilton és Piastri is elment Russell mellett, aki a kör végén már az ausztrál újonc nyomába eredt. A mezőny hátsó részében Gabriel Bortoleto és Alexander Albon között kisebb kontakt történt, ami után a Williams pilótája az utolsó helyre esett vissza.

Verstappen gyorsan másodperces előnyt épített ki Leclerc-rel szemben, akit a harmadik körben már Norris kezdett szorongatni. A 16-os kanyarban történt ütközés után a McLaren pilótája mögött Hamilton jelentett veszélyt. Miközben Verstappen három másodperces előnyre tett szert, a mezőny hátsó részében Kimi Antonelli és Carlos Sainz ütközött a 15-ös kanyarban. Az olasz megpördült, de folytatni tudta a versenyt, míg a spanyol sérült első futóművel kényszerült kiállni nem sokkal a boxutca bejárata előtt. A Williams eltávolításához virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el.

A verseny a kilencedik körben folytatódott Verstappen vezetésével, aki ekkor már három másodperccel vezetett Leclerc és öt másodperccel Norris előtt. A top 10-et Hamilton, Piastri, Russell, Cunoda, Bearman, Hülkenberg és Alonso alkotta. A VSC alatt egyedül Albon használta ki a lehetőséget kerékcserére.

A 15. körtől kezdve Norris DRS segítségével többször is támadta Leclerc-t a 12-es kanyarban, de a Ferrari versenyzője sikeresen védekezett. Eközben Verstappen hét másodpercre növelte előnyét, míg a bajnoki éllovas Piastri szemmel láthatóan küzdött a tempóval, négy másodperccel Hamilton előtt autózva.

A 21. körben végül Norrisnak sikerült megelőznie Leclerc-t a 12-es kanyarban, hiába próbálkozott a monacói egy késői fékezéssel a 15-ös kanyarban. Ekkor már tíz másodperc volt Norris hátránya Verstappenhez képest.

A kerékcserék után újabb izgalmas csata bontakozott ki a második helyért. Norris a frissebb gumikon fokozatosan zárkózott fel Leclerc-re, és öt körrel a leintés előtt egy határozott manőverrel sikerült megszereznie a második pozíciót az első kanyarban, majd a 12-es kanyarban végleg eldöntötte a csatát.

A verseny végén az Alpine két versenyzője között alakult ki látványos küzdelem a 17. helyért, amit már Verstappen is közelről figyelhetett. A holland végül magabiztosan, több mint tíz másodperces előnnyel nyerte meg a futamot Norris és Leclerc előtt. Hamilton negyedik, Piastri ötödik, Russell hatodik lett, míg a további pontszerzők Cunoda, Hülkenberg, Bearman és Alonso voltak.

Élő közvetítés