Verstappen 12, Piastri 16 pontos lemaradásban volt Norrisszal szemben az Abu-dzabi Nagydíjat megelőzően, ami azt jelentette, hogy a McLaren britje várta a legjobb helyzetből ezt a finálét. Legutóbb 2010-ben fordult elő, hogy a szezon utolsó viadalán még legalább három pilótának volt sansza megnyerni a bajnokságot.
Akkor pont a bajnokság harmadik helyén álló Sebastian Vettel tudta végül megnyerni a címet, miután a Ferrari eltaktikázta magát Fernando Alonsóval. Most Piastri foglalta el a bajnoki harmadik helyet a versenyt megelőzően, és a rajtrácson is ugyanezen a pozícióban állt. Norris lett a második az időmérőn, a pole-ból pedig Verstappen kezdhetett.
Norrisnak elég volt egy dobogós helyezés ahhoz, hogy ő legyen 2025 bajnoka, így kíváncsian várhattuk, ki milyen stratégiát választ a rajtra és a futam egészére. A McLaren érdekes módon már a kezdés előtt szétszedte a két pilótáját, már ami a stratégiát illeti, hiszen Norris a közepesen, Piastri pedig a keményen indult neki az 58 körös viadalnak. Verstappen szintén a közepeseken volt, ahogyan egyébként a mezőny legnagyobb része.
A rajt mindenképpen a verseny egyik kulcspillanata volt, így természetesen hatalmas várakozás előzte meg a piros lámpák kialvását. Verstappen remekül kapta el a startot, behúzódott Norris elé és meg tudta tartani a vezető helyét. Mögötte Norris és Piastri jött, majd Charles Leclerc és Fernando Alonso csatázott egymással hatalmasat. George Russell két pozíciót is bukott, hiszen az imént említett pilóták megelőzték őt.
Bár rögtön a rajt után Piastri még nem tudott pozíciót javítani, de tapadt Norrisra, aminek meg is lett az eredménye, hiszen a 9-es kanyarban végül külső íven sikerült megelőznie márkatársát, feljőve így a második helyre. Ez egy kulcsfontosságú előzés volt az ausztráltól, amivel egyébként Verstappennek is segített egy kicsit. Norrisnak mindeközben még elegendő volt a harmadik hely, de hátrébb már nem eshetett, ha meg akarta nyerni a bajnokságot.
A következő körökben stabilizálódott az élmezőny helyzete, Verstappen elkezdett meglógni, Russell pedig visszaelőzte Alonsót. A spanyol mögött Gabriel Bortoleto érkezett a Sauberrel, akit pedig Isack Hadjar, Esteban Ocon és Juki Cunoda követett. Lewis Hamiltonnak a lágy gumis rajtja révén sikerült javítania néhány pozíciót, így már a 13. helyen haladt.
Az élen Verstappen két másodperc körüli előnnyel vezetett Piastrival szemben, de ennél jobban nem szakadt el tőle. Mögöttük Leclerc igyekezett támadni Norrist, de a ferraris hiába volt körökön át DRS-távolságban, nem tudott előzési helyzetbe kerülni. Látni lehetett azonban azt is, hogy a mezőny eleje nem ment maximális tempón, és mindenki inkább a gumikopásra próbált figyelni.
A tizedik kört elhagyva nem igazán változtak a különbségek, egyedül Leclerc kezdett egy picit jobban lemaradni Norristól, miközben többen is a szemcsésedésre panaszkodtak. A 15. kör elején aztán Russell indította meg a kerékcseréket az élmezőnyből, de a többiek nem reagáltak rá rögtön.
Norris, Leclerc és Alonso két körrel később látogatta meg a bokszutcát, és egy nagy boly mögé tértek csak vissza, ami nem jött számukra túl jól. Az élen Verstappen és Piastri tovább maradt kint, ami azt jelentette, hogy ők gumielőnybe kerülnek a már cserélőkkel szemben.
A folytatásban Norris a frissebb gumikon azért nem akadt fent túlságosan a lassabb autókon, és egy-két szép előzést bemutatva hamar visszaért a negyedik helyre, és ezzel Verstappen csapattársa, Juki Cunoda várt rá, aki ekkor a harmadik pozícióban haladt. Ezen a ponton sokan visszaemlékezhettek 2021-re és Sergio Perez hősies védekezésére Hamiltonnal szemben, így számíthattunk arra, hogy most Cunodától is valami hasonlót vár a Red Bull.
Norris ugyanakkor pont a pálya leggyorsabb részén, a hosszú egyenesben érte utol Cunodát, aki agresszíven próbálta törni a szélárnyékot, majd pedig belülre húzódott. Norris viszont még bentebb ment, és a pályát egy pillanatra elhagyva előzte meg ellenfelét, amit nem sokkal később vizsgálni kezdtek a stewardok.
Nagyon nem volt mindegy, hogy mit döntenek a bírák, hiszen Leclerc ekkor két másodpercen belül volt Norrishoz képest, és ha a McLaren időbüntetést kap, akkor a monacói bejöhetett elé a célban, a negyedik helyre szorítva őt, ami pedig Verstappen bajnoki címét eredményezte volna.
A verseny 24. körének elején Verstappen is kiállt a bokszba friss abroncsokért, így Piastri örökölte meg a vezetést, ami nem volt meglepő, hiszen ő a kemény Pirelliken rajtolt. A 30. körben aztán megérkezett az FIA ítélete a Cunoda-Norris incidensben. Végül a japánt ítélték vétkesnek többszöri irányváltás miatt, és kiosztottak neki egy öt másodperces időbüntetést, míg Norris megúszta a pályán kívüli előzést és nem szankcionálták.
A futam ezen pontján egyébként még mindig Piastri vezetett, majd jött Verstappen, Norris és Leclerc. Russell volt az ötödik, de ő már komolyabb lemaradásban volt az előtte lévőkhöz képest. A bajnoki küzdelem szempontjából egyértelműen Leclerc lehetett a mérleg nyelve, így sok múlott azon, hogy a Ferrari esetleg oda tud-e valahogy kerülni Norris elé.
A 40. körben aztán jött a következő fontos pillanat az élmenők csatájában. Leclerc-t másodjára is kihívták a bokszba, ami azt jelentette, hogy a McLaren erre reagálva Norrisszal is kiállt. Verstappen szinte ezzel egyidőben a pályán előzte meg a még kerékcsere nélkül álló Piastrit, amivel visszavette a vezető helyét.
A wokingiak ezek után nem is vártak, rögtön szóltak Piastrinak, hogy ő is jöjjön kereket cserélni. A bajnokság harmadik helyezettje a második pozícióba állt vissza, de bő 24 másodpercre volt Verstappentől, amivel a futamgyőzelem sorsa nagyjából eldőlni látszott, hiszen Piastrinak körönként 1,5 másodpercet kellett volna hoznia ahhoz, hogy esélye legyen a futamgyőzelemre.
A verseny hajrájához közeledve minden afelé tendált, hogy Norris lesz a világbajnok, hacsak nem történik valami váratlan. Verstappen még mindig nagy előnnyel haladt az élen, majd jött Piastri, Norris, Leclerc és Russell. A további pontszerző helyeken pedig Alonso, Ocon, Hamilton, Oliver Bearman és Bortoleto állt.
A verseny utolsó köreiben Piastri ugyan tovább közeledett Verstappenre, de látszott, hogy ebből tempóból már nem lesz előzés. Norris mindeközben könnyedén haladt a harmadik helyen, ami elég volt számára ahhoz, hogy világbajnokká koronázzák. Leclerc eleinte ugyan tudott még közeledni hozzá, de aztán megtorpant és leszakadt, így pedig szinte biztossá vált a szezon végeredménye.
Verstappen ugyan megszerezte idei nyolcadik futamgyőzelmét, de ez sem volt neki elég ahhoz, hogy megszerezze zsinórban ötödik bajnoki elsőségét. Piastri lett a második, Norris pedig a harmadik, és ezzel hivatalossá vált, hogy ő 2025 Forma–1-es világbajnoka, két ponttal megelőzve a Red Bull pilótáját.
A sorrend a pontszerző helyeken már csak annyit változott, hogy Lance Stroll a jobb taktikájának és tempójának köszönhetően megelőzte Bortoletót és elvette tőle az egy pontot érő tizedik pozíciót.
Ez volt tehát az abu-dzabi finálé és a 2025-ös F1-es idény, melynek végén Lando Norrist koronázták meg. Verstappennék mindent megpróbáltak, hatalmas hátrányt dolgoztak le az idény második felében, de a legfontosabb trófea végül Norrishoz kerül, aki a sorozat 11. brit világbajnoka lett, és a McLaren ezzel 2008 és Hamilton után ismét egyéni sikert ünnepelhet.
-crop-1200x800_640x427.jpg)