A Forma-1 négyszeres világbajnoka, Max Verstappen részletesen kifejtette véleményét a McLaren állítólagos hajlékony hátsó szárnyáról, amely az utóbbi hetekben jelentős figyelmet kapott a száguldó cirkusz berkein belül.
A holland pilóta hangsúlyozta, nem minősítette szabálytalannak a rivális istálló által alkalmazott technikai megoldást, mindössze észrevételeit osztotta meg a nyilvánossággal.
"Továbbra sem értek mindent ezeken a felvételeken, amelyek az utóbbi időben keringenek a médiában" - nyilatkozta Verstappen a RacingNews365 tudósítása szerint, majd hozzátette: "Végső soron nem az én feladatom eldönteni, mi történik ott pontosan, hiszen minden csapat folyamatosan a szabályok határait feszegeti, ami természetesen mindenkinek a saját döntése és felelőssége."
A Red Bull versenyzője egyértelművé tette álláspontját, miszerint kizárólag a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kompetenciájába tartozik annak megítélése, hogy a McLaren által alkalmazott megoldás szabályszerű-e.
"Soha nem állítottam, hogy szabálytalan lenne az általuk használt szárny. Most már a FIA feladata tisztázni, mi engedélyezett és mi nem" - fogalmazott a négyszeres világbajnok, aki ezzel egyértelműen elhárította a felelősséget a szabályértelmezéssel kapcsolatban.
A szabályozási háttér
Mindezek fényében különösen érdekes, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség jelenleg nem indíthat hivatalos vizsgálatot az ügyben, ugyanis egyetlen Forma-1-es csapat sem nyújtott be formális panaszt a McLaren potenciális szabálysértésével kapcsolatban.
Az érvényben lévő protokoll szerint ilyen kérelem hiányában a szövetség kizárólag akkor kezdeményezhet kivizsgálást, ha egyértelmű és nyilvánvaló szabálysértést észlel.
A McLaren innovatív megoldása, amely bizonyos helyzetekben látszólag hajlékonyságot biztosít a hátsó szárnynak, komoly vitákat generált a paddockban, ugyanakkor a rivális istállók egyelőre hivatalos úton nem kifogásolták a brit csapat által alkalmazott technológiát.
Ez a tény arra enged következtetni, hogy bár a versenytársak figyelemmel kísérik a McLaren fejlesztéseit, egyelőre senki sem biztos abban, hogy a kérdéses megoldás ténylegesen átlépi-e a szabályokban meghatározott kereteket.
A Forma-1 technikai szabályzata rendkívül összetett rendszer, amelynek értelmezése gyakran okoz nézeteltéréseket a csapatok között, a McLaren jelenlegi esete pedig kiválóan példázza, mennyire vékony vonalon egyensúlyoznak a mérnökcsapatok, amikor innovatív megoldásokat fejlesztenek a teljesítmény fokozása érdekében.
Eközben odaszólt egy erőset Hamiltonnak az olasz újságíró, míg Piastriról szóló viccek terjednek a paddockban.