A 2021-es világbajnokság ellentmondásos fináléja óta először ült tárgyalóasztalhoz Max Verstappen és Toto Wolff, amelyre a tavalyi szezon során került sor. Az egyeztetés fordulópontot jelentett a négyszeres világbajnok és a Mercedes csapatfőnöke közötti személyes kapcsolatban, miután hosszú ideig tartó elhidegülés és feszültség jellemezte viszonyukat.
A holland versenyző a De Telegraafnak elmondta, hogy "valódi beszélgetést" folytatott Wolffal, ami az első őszinte eszmecsere volt az Abu Dhabi-i drámai finálé óta, ahol Verstappen megszerezte első világbajnoki címét. A közvetlen és őszinte találkozón a felek megvitatták a bajnokságból eredő megoldatlan kérdéseket, emellett pedig a jövőbeli kilátásokról is szót ejtettek, bár a Red Bull pilótája nem részletezte a beszélgetés minden elemét.
Verstappen és a Mercedes ajánlata
A hasselti tehetség jövője azóta vált az F1-környezet központi témájává, hogy 2024 elején kirobbant a Horner-botrány. A Red Bullnál bekövetkezett belső földrengés megkérdőjelezte a versenyző és a Milton Keynes-i csapat addig megingathatatlannak tűnő kapcsolatát. Verstappen, miközben megerősítette szándékát a 2028-ig szóló szerződés tiszteletben tartására, jelezte, hogy maradása bizonyos egyensúlyok fenntartásától függ, hangsúlyozva, hogy csak akkor távozna, "ha valami nagyon különös történne".
Jövőképe mögött azonban átfogóbb megfontolások húzódnak. A világbajnok nyomatékosította, hogy döntéseit nem kizárólag a versenypályán elért eredmények vagy a sportos projektek határozzák meg, hanem a Red Bull körül kiépített szélesebb körű ökoszisztéma is.
"Számos tevékenységben veszek részt velük együtt" - mondta, kiemelve számára mennyire fontos, hogy olyan projekt részese lehet, ami túlmutat a Forma-1-en. "Nem minden csapat tud ilyen szintű bevonódást kínálni."
Technikai fejlődés és csapathűség
A világbajnok emellett jelentős technikai előrelépésről számolt be. A korábbiaknál kevésbé domináns szezonban Verstappen gyakrabban egyeztetett a mérnökökkel, specifikusabb kérdéseket tett fel, és nagyobb technikai tudatosságot fejlesztett ki.
"A 2022-es és 2023-as évhez képest ma többet kommunikálok, különösen technikai szinten. Nem vagyok aerodinamikai szakértő, és nem értek a felfüggesztés tervezéséhez, de tudom, mit kell kérdezni és hogyan irányítsam a munkát" - nyilatkozta.
Ez a hozzáállás Verstappen szerint erősíti a csapattal való kapcsolatát és hozzájárul a kollektív fejlődéshez, még azokban a pillanatokban is, amikor a teljesítmény elmarad az elvárásoktól. Ezen a ponton, figyelembe véve a csapat reakcióképességét egy olyan szezonban, amit látszólag a McLaren uralt, a Mercedes csábítása egyre távolibbnak és halványabbnak tűnik. A nyáron aktiválható szerződésbontási záradék így marginális bekezdéssé válhat egy olyan szerződésben, amihez vélhetően nem kell hozzányúlni.