Ahogyan arról a Motorsport.hu korábban már beszámolt, Max Verstappen egyedülálló döntést hozott a Forma–1 történetében, ugyanis ő lesz az első versenyző, aki él a nemrég engedélyezett lehetőséggel, és megváltoztatja az állandó rajtszámát. A Red Bull korábbi bajnoka az elmúlt négy szezonban az egyes rajtszámot használta címvédőként, 2025-ben azonban már nem ő viseli a világbajnoki címet, és nem is tér vissza korábbi, jól ismert 33-as számához.
„Nem a 33-as lesz” – árulta el Verstappen a Viaplay-nek adott interjújában. „A kedvenc számom mindig is a három volt, amikor épp nem az egyes. Most már lehet cserélni, úgyhogy a hármas lesz az új számom.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség 2014-ben vezette be az állandó versenyzői rajtszámokat, amelyek szerint a pilóták karrierjük során végig ugyanazzal a számmal versenyeznek. Ez alól eddig csak az egyes szám képezett kivételt, amit mindig az aktuális világbajnok használhat. Mostanáig azonban senki nem változtatott az eredeti számán – Verstappen lesz az első, aki ezzel él, köszönhetően annak, hogy az F1 Bizottság nemrég engedélyezte a versenyzői számváltás lehetőségét.
Verstappen 2015-ben mutatkozott be a Forma–1-ben, és mivel akkor a hármas szám már Daniel Ricciardónál volt – aki ezzel tisztelgett NASCAR-bálványa, Dale Earnhardt előtt –, a holland versenyző a 33-ast választotta. Ricciardo 2016 és 2018 között Verstappen csapattársa is volt a Red Bullnál, és bár 2023-ban még visszatért az F1-be, 2026-ra már nincs szerződése, így hivatalosan is megnyílik az út a hármas szám átvétele előtt.
A szabályok értelmében egy versenyző akkor veszíti el végleg a rajtszámát, ha két egymást követő szezonban nem vesz részt F1-es futamon, vagy ha ezt írásban közli az FIA-val. Mivel Ricciardo a következő idényben már nincs a rajtrácson, Verstappen jogszerűen válthat hármasra.
„A 33-as rendben volt, de a három jobban tetszik, mint kettő darab belőle” – fogalmazott Verstappen, majd mosolyogva hozzátette: „Mindig azt mondtam, hogy a 33 dupla szerencsét jelent, de már megvolt a szerencsém a Forma–1-ben.”
A versenyzők 2 és 99 közötti számokat választhatnak maguknak, kivéve a 17-est, amelyet 2015-ben visszavonultattak Jules Bianchi tiszteletére. A francia pilóta 2014-ben használta ezt a számot, amikor a Japán Nagydíjon súlyos balesetet szenvedett, amelybe végül belehalt. Bianchi eredetileg szintén más számot szeretett volna, de az általa kiszemelt mindhárom szám foglalt volt már.
