Motorsport.hu|2025. 10. 24. 22:33
Azt követően, hogy az első gyakorlás Charles Leclerc sikerével zárult, jöhetett a mérvadóbb második 60 perc, ahol már mind a 20 állandó pilóta beülhetett az autójába. Ezúttal már Max Verstappen volt a leggyorsabb, miközben Oscar Piastri eléggé szenvedett.

A mexikói első edzés mindenképpen érdekes volt, hiszen rekordszámú fiatal pilóta ülhetett autóba. A Saubert leszámítva minden istálló kihasználta az alkalmat, így kilenc szokatlan név is feltűnt az eredményjelzőn. Közülük egyértelműen a hatodik helyen záró Arvid Lindblad hívta fel magára leginkább a figyelmet, de persze mindenki a csapat által előírt programot futotta.

A második, már mérvadóbbnak tekinthető szabadedzésen az elsőt kiülő pilóták nagyon hamar ki is hajtottak a pályára, miután zöldre váltott a bokszutcai lámpa. Persze a többiek sem maradtak le, így gyorsan benépesedett az aszfaltcsík. Leclerc néhány perc elteltével ismét az élre állt, de ezek persze még nem időmérős próbálkozások voltak, hiszen a mezőny legnagyobb része a közepes gumikon futotta az első köröket.

Andrea Kimi Antonellinél időközben technikai hibák léptek fel, ahogyan Lando Norris is panaszkodott az erőforrására. Az olasznak vissza is kellett térnie a bokszba, ami jelezte, hogy nála komolyabb lehet a baj. Ami pedig a pályán zajló eseményeket illeti, Leclerc bő 15 perc elteltével továbbra is az élen állt, ráadásul három tizeddel előzte Lando Norrist és Lewis Hamiltont.

A monacói 1:18,353-as időeredménye sokáig elég volt az első helyhez, de az edzés feléhez közeledve többen is kigurultak a pályára a leglágyabb Pirellin, ami azt jelentette, hogy jönnek az első időmérős szimulációk. Leclerc rögtön javított is egy komolyat, hiszen majdnem nyolc tizedet tudott gyorsulni, a két McLarenről ugyanez viszont nem volt elmondható.

Sem Norris, sem pedig Oscar Piastri nem tudott igazán tiszta kört összerakni, ellentétben Max Verstappennel, hiszen a holland volt az, aki először utasította maga mögé a Ferrari pilótáját, átvéve ezzel a vezetést. Nem ment rosszul George Russell, Juki Cunoda és Carlos Sainz sem, hiszen az első próbálkozások után ott voltak a közvetlen élmezőnyben.

Néhány perc elteltével aztán a pályára visszatérő Antonelli jött fel a harmadik helyre, ami jelezte, hogy az első edzésen is jól menő olasz versenyző hamar ráérzett a mexikói körülményekre. A mezőny összességében elég vegyes képet mutatott, miután mindenkinél felkerültek a C5-ös gumik, ami a semleges szurkolók szempontjából mindenképpen jó hír volt.

Az Alpine persze most sem villogott, hiszen a mezőny utolsó harmadában voltak, de az első edzésen például remeklő Sauberek is visszaestek. A két Aston Martin eközben bent volt a legjobb tízben, ami talán biztató előjel lehetett számukra.

Az FP2 utolsó harmadában aztán ismételten a versenyszimulációk kapták a főszerepet, tehát sokaknál visszakerültek a közepes vagy kemény gumik. A pálya ugyanakkor nehezen akart felgumizódni, szinte mindenki csak csúszkált, és többen is jelentették a csapatuknak, hogy nem ideális a helyzet.

A gyakorlás utolsó percei ettől függetlenül viszonylag csendben zajlottak, mindenki futotta a saját programját és tette a dolgát, mindez pedig azt jelentette, hogy Verstappen korábban futott 1:17,392-es köre elég volt az első helyhez. A holland összességében elégedett lehet, ahogyan Leclerc is, hiszen végig jó tempót diktált és nem volt messze a Red Bull pilótájától.

A harmadik Antonelli lett, míg a jobbik McLarent a negyedik pozícióban kell keresni Norris révén. A legjobb ötbe még Hamilton fért be a másik Ferrarival. Bár Piastri nem tudott tiszta kört futni a lágyakon, de a 12. helye és a rengeteg csúszkálása ettől függetlenül sem volt biztató, így neki mindenképpen kapaszkodnia kell majd a folytatásban.

A Mexikói Nagydíj programja a mai napon folytatódik, hiszen már átléptünk szombatra. A harmadik edzés magyar idő szerint 19:30-kor veszi kezdetét, és a mostani történések alapján egyértelműen érdemes lesz követni az eseményeket.

POZ.VERSENYCSAPATIDŐKÖR
1Max VerstappenRed Bull Racing1:17.39233
2Charles LeclercFerrari+0.153s32
3Kimi AntonelliMercedes+0.174s26
4Lando NorrisMcLaren+0.251s30
5Lewis HamiltonFerrari+0.300s29
6George RussellMercedes+0.437s32
7Júki CunodaRed Bull Racing+0.491s31
8Fernando AlonsoAston Martin+0.546s28
9Carlos SainzWilliams+0.547s33
10Lance StrollAston Martin+0.562s29
11Liam LawsonRacing Bulls+0.826s32
12Oscar PiastriMcLaren+0.840s30
13Esteban OconHaas F1 Team+0.874s30
14Isack HadjarRacing Bulls+0.889s29
15Gabriel BortoletoSauber+0.931s29
16Nico HülkenbergSauber+0.956s29
17Oliver BearmanHaas F1 Team+1.050s33
18Franco ColapintoAlpine+1.329s30
19Alexander AlbonWilliams+1.463s30
20Pierre GaslyAlpine+1.802s29