Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az FIA már 2029-ben leváltaná a még be sem vezetett 2026-os erőforrásokat.

Miközben a 2026-os új szabályrendszer fő irányelveiről továbbra is egyeztetések zajlanak a háttérben, a nemzetközi szövetség már egy jóval távolabbi jövőkép felvázolásán dolgozik, amely gyökeresen átalakíthatja a királykategória technikai irányát. A német szaklap információi szerint az FIA tervei között szerepel, hogy a 2026-ban debütáló hibrid erőforrásokat alig három év használat után lecserélnék, helyükre pedig V8-as motorok kerülnének.

A 2026-ra tervezett erőforrásokkal kapcsolatban számos kritika fogalmazódott meg az elmúlt időszakban, különös tekintettel arra a koncepcióra, mely szerint a teljesítmény fele-fele arányban oszlana meg a belső égésű és az elektromos komponensek között. Több pilóta is aggodalmát fejezte ki a várhatóan csökkenő végsebességek miatt, továbbá felmerült, hogy a teljesítményleadás egyenetlenné válhat a körök során.

A fejlesztési költségek kérdése szintén vitatott pontként szerepel a napirenden, hiszen a gyártók számára jelenleg 130 millió dolláros költségplafont állapítottak meg kizárólag az erőforrások fejlesztésére. A német médium szerint ebben a helyzetben különösen meglepő az FIA új kezdeményezése, amely alapjaiban írná át a következő évtized technológiai irányát.

Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a kocka már el is dőlt: a 2026-os specifikációt 2029-től 2,4 literes V8-as motorok váltanák fel. Ezek az erőforrások ugyancsak rendelkeznének hibrid komponenssel, ám annak teljesítménye a jelenlegi és a 2026-ra tervezett rendszerek közötti szintre csökkenne, hozzávetőlegesen 220-240 kilowatt közötti értékkel. A motorok CO2-semleges üzemanyaggal működnének, amelyet előkamrás gyújtási folyamattal, üzemanyag-takarékos üzemmódban égetnének el.

A német portál információi szerint a kezdeményezés legfőbb támogatói között szerepel a Red Bull és a Cadillac is, az FIA pedig 2029-et jelölte meg a váltás dátumaként. Ugyanakkor ez az elképzelés aligha találkozik minden érintett fél egyetértésével, különösen azok körében nem, akik már jelentős befektetéseket eszközöltek a 2026-os szabályrendszerre történő felkészülésbe.

Az Audi és a Honda álláspontja szerint a három év rendkívül rövid időszak lenne a 2026-os erőforrások használatára, figyelembe véve a fejlesztésükbe fektetett hatalmas anyagi erőforrásokat. A Mercedes helyzete ugyanakkor egyértelműbbnek tűnik, mivel a német gyártó a hírek szerint előrébb jár a konkurenciánál a 2026-os erőforrások teljesítményének optimalizálásában.

Miközben több gyártó, állítólag a Ferrarival az élen, az elektromos komponens 50%-os teljesítményarányának csökkentését szorgalmazza, a Mercedes határozott álláspontot képvisel az eredeti teljesítményarányok megtartása mellett. A német szaklap értesülései szerint az Olasz Nagydíj hétvégéjén újabb egyeztetésre kerül sor az erőforrásokkal kapcsolatban, ahol minden gyártó és az FIA közösen próbál majd megállapodásra jutni mind a 2026-os szabályokról, mind pedig a következő, egyelőre 2031-re tervezett szabályváltozásról.