A Mercedes számára felemás képet mutat a 2025-ös F1-es szezon. Míg George Russell két remek győzelmet aratott Kanadában és Szingapúrban, addig olyan mélypontokkal is szembesülniük kellett, mint a monacói hétvége, ahol sem Kimi Antonelli, sem Russell nem szerzett pontot.
A ground effect korszak továbbra is kiszámíthatatlan hullámvasútként jelenik meg a csapat életében. Toto Wolff a Sky-nak adott interjújában nem is titkolta örömét, hogy hamarosan búcsút inthetnek ennek az érzékeny konstrukciónak. "Valóban nagy megkönnyebbülés lesz, amikor végre magunk mögött hagyhatjuk ezeket az extrém alacsony építésű autókat" – fogalmazott a csapatfőnök.
"Hiába a rengeteg okos szakember és csúcstechnológia, ezek az autók időnként olyan viselkedést mutatnak, amit egyszerűen lehetetlen előre modellezni" – fejtette ki Wolff. "Van, hogy pénteken minden tökéletesen működik, máskor viszont teljesen át kell alakítanunk a beállításokat. Rendkívül összetett a helyzet."
A Mercedes első embere szerint az autók valóságos "meglepetéscsomagként" viselkednek. A hasmagasság és a gumikkal való gazdálkodás jelenti a legnagyobb fejtörést, ezeket különösen nehéz előre kalkulálni. A szingapúri győzelem is váratlanul érte őket, hiszen ez olyan pálya, "ahol kulcsfontosságú a stop-go jelleg és a gumikkal való bánásmód" – ami eddig nem tartozott az erősségeik közé.
Wolff szerint senki sem érti teljesen a virtuális szimulációk és a valós pályán tapasztaltak közötti összefüggéseket. Más csapatok is panaszkodtak már idén az autók kiszámíthatatlan viselkedésére. A szorossá vált mezőny pedig csak tovább bonyolítja a helyzetet. "Tényleg sosem tudhatjuk biztosan, hogy a három-négy élcsapat közül végül melyik kerül ki győztesen" – mondta.
Ugyanakkor a McLaren és a Red Bull viszonylag következetes teljesítményt tud nyújtani, még ha időnként ők is hasonló problémákról számolnak be.
A 2026-os szabályváltozások új reményt jelentenek a Mercedes számára. Az új erőforrások és pénzügyi koncepció mellett az autók padlólemeze is egyszerűsödik. A rövidebb járművek és a módosított (aktív) első és hátsó szárnyak révén ismét a külső aerodinamika kerül előtérbe.
"Visszatérünk egy olyan rendszerhez, amit remélhetőleg könnyebb lesz aerodinamikai szempontból megérteni. Persze továbbra is lesznek mozgó szárnyaink, de örülök ennek a változásnak" – zárta optimistán Wolff.
