A Forma–1 nagyon komoly megújuláson megy keresztül 2026-ra, hiszen az erőforrások és az autók is jelentősen átalakulnak. A motorok esetében komolyabb hangsúly kerül az elektromos oldalra, hiszen az fogja adni az autók teljesítményének közel felét.
Emellett csökken a leszorítóerő és a légellenállás szintje is, és bejön a képbe az aktív aerodinamika, ami összességében azt eredményezi, hogy az autók rendkívül gyorsak lehetnek majd az egyenesekben. Hogy megközelíthetik vagy elérhetik-e a 400-at mondjuk Monzában, Bakuban vagy akár Mexikóban, az persze már más kérdés.
„Nos, úgy éreztem, adnunk kell ennek a hajtóegységnek némi extra reklámot, mert az emberek nem voltak róla jó véleménnyel, pedig csodálatos technológiáról van szó” – mondta az osztrák az F1 Beyond the Grid podcastjében.
„Ha mindent összeadsz, akkor elérhetjük a 400 km/h-át, vagy akár még át is léphetjük azt, de ebben az esetben persze kifogynál az energiából a következő egyenesre, és emiatt nem lennél elég gyors.”
A Mercedes motorrészlegének, a HPP-nek a vezetője, Hywel Thomas is a podcast vendége volt. Ő elmagyarázta, hogy az új autók az egyenesek elején gyorsabbak lesznek, mint az eddig használtak, de az energiamenedzsment hatással lesz a tényleges csúcssebességükre.
„Úgy vélem, az egyenes eleji teljesítmény nagyon hasonló lesz a mostanihoz. Ott van a turbófeltöltő, amelyen már nincsen elektromos gépezet, vagyis előjöhet a turbólyuk. Ezt a lyukat potenciálisan viszont az elektromos rásegítéssel fogjuk kitölteni. Ami tehát a kezdő sebességet illeti az egyenesekben, az brutális lesz a mostanihoz képest, de tudjuk, hogy korábban kifogyunk majd az energiából, mert nem áll belőle elég a rendelkezésünkre.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)